Aanmelden




Laden…

Even geduld...

LBC-CKL7b Introductie STEM

Doelstellingen:

Ontdekken wat STEM betekent voor de basisschoolKennismaken met de krachtige STEM-didactiek.

Wat betekent het om vanuit betekenisvolle contexten STEM-activiteiten op te zetten.

Kansen voor en van STEM binnen WO en Zin in leren! Zin in leven! ontdekken.

Doelgroep:

Leerkrachten/directie/techniekleerkacht KO + LS

Aanbieder: Regio Limburg - Pedagogische Begeleiding
Inhoud:
  1. Waarom STEM-onderwijs?
  2. Wat zijn de kenmerken van STEMmig onderwijs?
  3. Wat is onderzoekend leren?
  4. Hoe onderzoekend leren in de klas brengen?
  5. Wanneer spreken we van een betekenisvolle context?
  6. Waar bevindt STEM zich binnen het leerplanconcept ZILL?
  7. (Hoe STEMmig werk ik al?)
Strategie en methode:

Theoretisch kader scheppen + voorbeelden uit de klas

Sessies: 1 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief mogen maximum 25 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot 5 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 0,00 Euro
Contact: Pedagogische begeleiding Katholiek Onderwijs Vlaanderen
011 26 44 00 - secretariaat.lim@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
lesplaats nog niet gekend
(Kaart)
  • Reeks 1: (3 vrije plaatsen)
    Datum en Sessies nog niet gekend.
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.