Aanmelden




Laden…

Even geduld...

Elke dag van het congres stelden we in het kader van een bepaald thema. Dit thema wordt steeds behandeld in de keynote, uitgediept in de themasessie(s), vertaald naar de eigen context en verwerkt in de leergroepen.

Dag 1: Why? Finding a wondering? What?

  • Welke vraag stel ik mij als leraar, directeur, pedagogische begeleider? Welke vragen stellen wij ons? Onderzoekende houding uitwerken, hypothese, onderzoeksvragen stellen
  • Werken aan motivatie door relatie te leggen met het leren van de leerling. Hoe kan een onderzoekende houding mij helpen om het leren van leerlingen beter te maken?
  • Leren van de leerling staat in dit alles nog steeds centraal

Einde dag 1 =  welke onderzoeksvraag boeit me?

Dag 2: How?

  • Data zoeken en data analyseren
  • Methodes geven van onderzoek en hoe je ze moet toepassen
  • Praktijkvoorbeelden van onderzoek als themasessie
  • Onderzoek kan ook kleinschalig zijn

Einde dag 2 = welke data moet ik in de praktijk verzamelen en hoe ik dat moet doen?

Dag 3: What then?

  • Resultaten delen met anderen
  • Model van het gehele praktijkonderzoek
  • Wat doe ik met de resultaten van dit onderzoek om het leren van mijn leerlingen
    beter te maken?
  • Relatie tussen de actie voor het onderzoek en na het onderzoek

Einde dag 3 =  hoe zal ik mijn praktijk aanpassen op basis van mijn onderzoek?