Aanmelden




Laden…

Even geduld...

1314/07/408 Gegevens uitwisselen tussen verschillende pakketten van MS Office 2010/2013

Doelstellingen:

Na analyse van een probleem, gegevens tussen verschillende pakketten uitwisselen op de meest efficiënte manier.

Doelgroep:

Leraren Bedrijfseconomie in de studierichtingen Handel (derde graad), Boekhouden-informatica.

Leraren Administratie en Integrale opdrachten in de studierichting Kantooradministratie en gegevensbeheer.

Leraren die interesse hebben voor integratieoefeningen binnen de MS Office-pakketten.

Aanbieder: Nascholingen ICT van het Vlaams Verbond van het katholiek secundair onderwijs (VVKSO) i.s.m. Dienst Nascholing en Internationalisering (DNI) van het VSKO
Inhoud:

De algemene principes van het integreren worden bekeken: statisch of dynamische overdracht, gegevens insluiten of inplakken.

Volgende onderdelen komen aan bod:

  • Gegevens van MS Excel overbrengen naar MS Word en MS PowerPoint
    een grafiek en een gegevensbereik overhalen naar een worddocument of een presentatie: statisch en gekoppeld, ingesloten en geconverteerd. Gebruik van de plakopties.
  • Gegevens van MS Excel overbrengen naar MS Access
    een grafiek als OLE-object in MS Access en als knop op een formulier, een gegevensbereik overhalen naar een bestaande of nieuwe tabel, een tabel koppelen aan een werkmap.
  • Gegevens van MS Access overbrengen naar MS Word, MS Excel en MS PowerPoint
    gegevens van een tabel of van een query exporteren statisch en dynamisch, een rapport exporteren.
  • Gegevens van MS PowerPoint overbrengen naar MS Word
    dia's, hand-outs, overzichten ... exporteren naar een worddocument.
  • Documenten in MS Word samenvoegen met gegevens uit MS Access
    een brief samenvoegen met gegevens uit MS Access, vertrekkende vanuit MS Word of vanuit MS Access.
  • Documenten in MS Word of MS Publisher samenvoegen met gegevens uit MS Outlook
    omslagen, etiketten, brieven, publicaties samenvoegen met de gegevens van de contactpersonen uit MS Outlook.
Bijkomende info:

Deze module wordt enkel georganiseerd wanneer er op 15 september minimaal 5 deelnemers ingeschreven zijn. Vanaf 15 deelnemers wordt de module opgesplitst en zal de bijkomende module plaatsvinden in dezelfde of in een andere lesplaats.

VLUG INSCHRIJVEN IS DUS HEEL BELANGRIJK.

Raadpleeg regelmatig je kalender on-line, want deze is pas definitief vanaf oktober.

Voor bijkomende vragen mail je naar martine.debelder@vsko.be.

Wil je steeds op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes ga dan naar onze facebookpagina Nascholing ICT.

De modaliteiten voor deelname aan dit initiatief kunt u nalezen op www.nascholing.be onder de rubriek ‘info’ of rechtstreeks via deze link.

Sessies: 2 sessie(s)
Kwalificatie:

Aangepaste herneming naar MS Office 2010/2013

Voorwaarde:

Basis Windows, basis MS Word 2007/2010, MS Excel 2007/2010, MS Access 2007/2010, MS PowerPoint 2007/2010, MS Publisher 2007/2010


Voor dit initiatief kan je tot en met woensdag 12 maart 2014 inschrijven en tot en met maandag 3 maart 2014 uitschrijven.
Bijdrage: 120,00 Euro
Lesgever: De Belder Martine
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Computerklas VVKSO Antwerpen 1ste verdieping (klein lokaal) (Inschrijven afgesloten)
Noorderlaan 108
2030 Antwerpen (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • donderdag 13 maart 2014 van 09:30 tot 12:30
    • donderdag 20 maart 2014 van 09:30 tot 12:30
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.