Aanmelden




Laden…

Even geduld...

83138-MT3.1-Team Muzo-goal: doelgericht werken aan muzische opvoeding

Doelstellingen:

Sessie 1:

  • De algemene doelen uit het leerplan gelijkgericht begrijpen.
  • De algemene doelen toepassen op de verschillende muzische domeinen
  • Activiteiten uitwerken bij de doelen uit het leerplan.
  • Oefenen op doelgericht werken aan muzo.

Sessie 2:

  • De domeinspecifieke doelen van het leerplan begrijpen.
  • Activiteiten bedenken bij concrete doelen uit muziek, beeld, drama, bewegingsexpressie en muzisch taalgebruik.
  • Nadenken over aangewezen evaluatieprocedures bij concrete doelen.
Doelgroep:

Schoolteams basisonderwijs

Aanbieder: Vlaams Verbond van het katholiek basisonderwijs (VVKBaO) i.s.m. Dienst Nascholing en Internationalisering (DNI) van het VSKO.
Inhoud:

Dit is een werktraject waarbij de deelnemers in groeps- en duowerk aan het werk gaan met de doelen uit het leerplan. Tussen beide sessies wordt een praktijkgerichte tussenopdracht gegeven.

Sessie 1:

Muzische instap met doe-opdrachten voor de deelnemers gevolgd door reflectie.

Via interactieve werkvormen verkennen de deelnemers de 21 algemene doelen van het leerplan.

De doelen worden geïllustreerd met concrete voorbeelden.

De deelnemers oefenen onder begeleiding op het bedenken van doelgerichte activiteiten.

Op het einde van de sessie wordt een taak gegeven aan de deelnemers: in de leerlijn werkdoelen selecteren, oplijsten en doorgeven aan de nascholer. Deze lijst vormt de grondstof voor de tweede sessie.

Sessie 2:

Terugblik op de ervaringen bij de taak uit de eerste sessie. De doorgespeelde lijst wordt van nabij bekeken.

Het team wordt verdeeld in drie groepen volgens de leerlijn: kleuter en eerste leerjaar, tweede t/m vierde leerjaar, vijfde en zesde leerjaar.

De deelnemers oefenen op het concretiseren van de doelen die voor hen nog niet duidelijk zijn. Onder begeleiding worden suggesties gedaan voor de aanpak van de doelen. Daarbij is er aandacht voor een aanpak vanuit:

  • het benutten van concrete situaties uit de schoolcontext en de leefwereld     van de kinderen;
  • bewust voorleefgedrag van de leerkracht;
  • het organiseren van een specifiek aanbod;
  • specifieke taken en opdrachten.
Strategie en methode:

Interactieve vorming ondersteund met materialen en PP. Doe-sessie.

Bijkomende info:
  • Bij inschrijving drie voorkeurdata opgeven in volgorde van voorkeur.
  • Het traject bestaat uit twee sessies van elk 3 uur.  De eerste sessie is bij voorkeur een studiedag De tweede sessie kan als PV of studiedag.
  • Bevestiging van de definitieve datum volgt in juni.
  • Graag inschrijven vóór 31 mei 2013.
  • Bijdrage per inschrijving: €1 140,00 t/m 25 deelnemers,
  • €1 240,00 vanaf 26 deelnemers

De modaliteiten voor deelname aan dit initiatief kunt u nalezen op www.nascholing.be onder de rubriek ‘info’ of rechtstreeks via deze link.


Deze module is Teamgericht. Je kan dus niet individueel inschrijven maar enkel als team.
Sessies: 2 sessie(s)
Voorwaarde:

Vertrouwd zijn met de visie van het Leerplan Muzische opvoeding.


Voor dit initiatief mogen maximum 40 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot 30 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 1140,00 Euro
Deze module is teamgericht. De bijdrage is per team.
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Eigen school
(Kaart)
  • Reeks 1:
    Datum en Sessies nog niet gekend.
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.