Aanmelden




Laden…

Even geduld...

3/13/06-module 03 De competenties voor een retailmedewerker in de mode: kleur en stijladvies (basismodule)

Doelstellingen:
  • Het verwerven van noodzakelijke product- en klantenkennis voor de modebranche
  • Inspiratie verwerven voor leerrijke en leuke opdrachten voor de leerlingen
Doelgroep:
  • Leraren derde graad Verkoop BSO: basismodule retailmedewerker
  • Leraren derde graad Kantoor BSO: keuzemodule retailmedewerker (minor)
Aanbieder: Vlaams Verbond van het katholiek secundair onderwijs (VVKSO) i.s.m. Dienst Nascholing en Internationalisering (DNI) en Personeels- en Management Opleidingen vzw – UNIZO (PMO)
Inhoud:

Sessie 1 (9 tot 12 uur): Basis kleur

  • Feit/fabels rond kleur
  • Effect van de juiste/foute kleuren op het gelaat en bij het vormen van de 1e indruk
  • Kleurtypes: hoe komen ze tot stand? Welke uiterlijke kenmerken zijn bepalend?
  • 4 kleurtypes: hoe zien ze eruit, hoe herken je ze? opbouw en mengproces? hoe ziet het kleurenpalet (kledij/accessoires/haarkleur) voor elk kleurtype eruit?
  • Inzicht in koele/warme kleuren, helder/gedempt, licht/donker
  • Opbouw van een kleurenpalet: lichte, neutrale, basis en accentkleuren

Sessie 2 (13 tot 16 uur): Basis Stijl

  • Feit/fabels rond stijl/figuur
  • Algemene stijltips: focus verleggen, schouders verbreden, verticaal vs. horizontaal mouwinzet, boezem, taille, buik, heup
  • Accentueren vs. elimineren
  • Hoe komt figuurtypebepaling tot stand?
  • Sta stil bij je eigen figuurtype: figuurtypes vrouw + 3 figuurtypes man: uiterlijke kenmerken van elk figuurtype + hoe wordt er tewerk gegaan bij het optimaal kleden?
  • Topkledingstuks per figuurtype
Strategie en methode:


Werkvormen

Groepsdiscussie: feit/fabel in kleine groep bespreken + daarna gezamelijk

Praktijkoefening: verplaats jezelf in de situatie van een kleurconsulente (deelnemers gaan samen aan de slag en bepalen bij 1 gelukkige het kleurtype)

Groepsopdracht: collage uitwerken koel/warm, helder/gedempt, licht/donker

Individuele oefening: schets je figuurtype

Rollenspel a.d.h.v. pancardes: adviseer een klant (figuur in balans brengen)

Groepsopdracht: collage uitwerken praktische toepassingen rond algemene stijltips

(bv. buikzone aanpakken, meer boezem, schouders verbreden, …)

Opdrachten voor in de klas

Groepsproject: collage koel/warm, helder/gedempt, licht/donker 

Groepsproject: collage 4 kleurtypes uitwerken 

Groepsdiscussie: feit/fabel rond kleur/stijl 

Individueel of werk in duo: schets je figuurtype 

Werk in duo: figuurtypebepaling 

Rollenspel figuur: adviseer een klant 

Groepsopdracht of individueel: collage uitwerken rond algemene stijltips 

Bijkomende info:

Lunchpakket meebrengen

Deze nascholing wordt georganiseerd voor leden van het VSKO.

De modaliteiten voor deelname aan dit initiatief kunt u nalezen op www.nascholing.be onder de rubriek ‘info’ of rechtstreeks via deze link.

Sessies: 2 sessie(s)
Kwalificatie:

Nieuw

Voorwaarde:
Voor dit initiatief mogen maximum 2 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot 10 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 10,00 Euro
Lesgever: Cornelis Ysabel
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Diocesaan Secretariaat Katholiek Onderwijs (Inschrijven afgesloten)
Noorderlaan 108
2030 Antwerpen (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • maandag 25 november 2013 van 09:00 tot 16:00
Nascholingsdienst PEDIC (Inschrijven afgesloten)
Coupure Rechts 314
9000 Gent (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • dinsdag 15 oktober 2013 van 09:00 tot 16:00
DiNAC (Inschrijven afgesloten)
Tulpinstraat 75
3500 Hasselt (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • dinsdag 22 oktober 2013 van 09:00 tot 16:00
Diocesane Pedagogische Begeleidingsdienst Bisdom Brugge (Afgelast)
Baron Ruzettelaan 435
8310 Assebroek (Kaart)
  • Reeks 1: (Afgelast)
    • maandag 14 oktober 2013 van 09:00 tot 16:00 (Afgelast)
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.