Aanmelden




Laden…

Even geduld...

83138-MT3.3-Team Muzo-twin: krachtige thematische muzo vanuit Wero

Doelstellingen:
  • Inzicht verwerven in de didactische kringloop: thema, onderwerp, doelstelling + leerinteresse kinderen, activiteit, evaluatie.
  • Inzicht verwerven in brainstormen met kinderen.
  • Werkvormen verkennen om met kinderen te brainstormen.
  • Een wero-thema muzisch verdiepen via brainstorm (verzamelen en selecteren).
  • Een leerinhoud afbakenen op basis van de criteria leerling en leerplan.
  • Bij een specifieke leerinhoud (een onderwerp) gericht doelen selecteren uit de leerlijn muzo.
  • Bij concrete doelen effectieve activiteiten bedenken die bijdragen tot het realiseren van de doelstelling.
  • Doelgericht werken binnen muzo inoefenen.
  • Een thema muzisch uitwerken met aandacht voor de verschillende muzische domeinen.
  • Nadenken over de evaluatie van de vooropgestelde doelen.
Doelgroep:

Schoolteams basisonderwijs

Aanbieder: Vlaams Verbond van het katholiek basisonderwijs (VVKBaO) i.s.m. Dienst Nascholing en Internationalisering (DNI) van het VSKO.
Inhoud:

Het Muzo-twin-traject bestaat uit twee begeleide werksessies waarbij visieontwikkeling en concreet werk hand in hand gaan.

Sessie 1: van inhoud naar activiteit

De sessie is opgebouwd rond de volgende stappen

  • Brainstormen met kinderen: werkvormen voor het verdiepen van inhouden bij thema’s.
  • Brainstormen: de kunst van verzamelen en selecteren: visieontwikkeling
  • Oefenen op het selecteren van doelen bij een thema.
  • Oefenen op het kiezen van een gepast onderwijsaanbod bij doelen.

Tussen sessie 1 en 2 is er een taak voor de deelnemers:

  • ontwikkelen van een brainstormfiche
  • voortaak bij sessie 2

Sessie 2: de handjes op de tafel (uitwerken muzisch jaarthema)

De tweede sessie wordt een begeleide werksessie.


De sessie wordt opgebouwd rond 5 fasen:

  • Inspiratie: input door nascholer: voorstelling project ‘De handjes op de tafel’.
  • Actualisatie: brainstorm in duo’s rond thema’s (toepassing inhouden vorige sessie).
  • Conceptualisering: selectie van doelen en onderwijsaanbod bij een thema,  uitwerking van eerste ideeën.
  • Planning: afspraken rond verdere uitwerking van het jaarthema.
  • Reflectie: op het einde van de sessie is er een duiding bij het eigen leertraject: explicitering kan de didactische kringloop van inhoud naar activiteit.
Strategie en methode:

Interactieve vorming ondersteund met materialen en PP. Doe-sessie.

Bijkomende info:
  • Bij inschrijving drie voorkeurdata opgeven in volgorde van voorkeur.
  • Het traject bestaat uit twee sessies van elk 3 uur.  De eerste sessie is bij voorkeur een studiedag. De tweede sessie kan als PV of studiedag.
  • Bevestiging van de definitieve datum volgt in juni.
  • Graag inschrijven vóór 31 mei 2013.
  • Bijdrage per inschrijving: €1 140,00 t/m 25 deelnemers,
  • €1 240,00 vanaf 26 deelnemers

De modaliteiten voor deelname aan dit initiatief kunt u nalezen op www.nascholing.be onder de rubriek ‘info’ of rechtstreeks via deze link.


Deze module is Teamgericht. Je kan dus niet individueel inschrijven maar enkel als team.
Sessies: 2 sessie(s)
Kwalificatie:

Herneming + verdieping van ‘De handjes op de tafel’

Voorwaarde:

Vertrouwd zijn met de visie van het Leerplan Muzische opvoeding.


Voor dit initiatief mogen maximum 40 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot 30 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 1140,00 Euro
Deze module is teamgericht. De bijdrage is per team.
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Eigen school
(Kaart)
  • Reeks 1:
    Datum en Sessies nog niet gekend.
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.