Aanmelden




Laden…

Even geduld...

Voor het flexibel traject op maat zijn er een minimum aantal sessies (inclusief doelen) vast-gelegd. De invulling van de andere sessies kan de school kiezen in samenspraak met de nascholer en begeleider.
Dit minimumpakket kan worden aangevuld met maximum 3 schoolsessies. Het aantal is afhankelijk van de doelen die de school wil bereiken.

Intakegesprek
• Uitwisselen van informatie over de school, het project en het datateam
• Expliciteren van prioriteiten van de school i.f.v. mogelijke thema’s voor het project
• Op elkaar afstemmen van verwachtingen en het maken van praktische afspraken

Eerste plenaire studiedag: Een lawine van data: overspoeld raken of weerbaar worden? (deel 1)
20 oktober (Gent) en 22 oktober 2015 (Mechelen): parallelle sessies op twee locaties

Voormiddag:
• Toelichten van het belang van en aandachtspunten voor verantwoord datagebruik
• Verkennen van verschillende beschikbare databronnen
• Toelichten van de onderzoekscyclus en de methodiek
• Verkennen van verschillende vormen van kwalitatief en kwantitatief datagebruik
• Evalueren van de kwaliteit en het meetniveau van gegevens

Namiddag (facultatief):
• Verzamelen van data aan de hand van vragenlijsten, interviews, en observaties

Eerste schoolsessie
• Bijvoorbeeld: werken met de databundels en instellingsprofielen van de school

Tweede plenaire studiedag: Een lawine van data: overspoeld raken of weerbaar worden? (deel 2)
12 januari (Hasselt) en 14 januari 2016 (Gent) : parallelle sessies op twee locaties

Voormiddag:
• Verkennen van en reflecteren over manieren om data te analyseren en te visualiseren
• Inoefenen van kwantitatieve en kwalitatieve analysetechnieken
• Inoefenen van het interpreteren van kwantitatieve analyses
• Kritisch reflecteren over de zin en onzin van conclusies op basis van data

Namiddag (facultatief):
• Verwerken van data met behulp van Excel 2013