Aanmelden




Laden…

Even geduld...

AFr-1 Netwerk Frans 1ste trimester 1516

Doelstellingen:

Alle leraren Frans grijpen de kans om samen -via vorming, overleg en concrete uitwisseling- een doeltreffend antwoord te vinden op de vele boeiende uitdagingen van het vak Frans. Na een plenaire verkenning, onderzoek en duiding van een verkozen actueel item, ontwikkelen de collega's in specifieke deelgroepen antwoorden op maat. We tellen zes deelgroepen: per graad en dan nog eens opgedeeld in "taalsterk" en "minder taalsterk".

De deelnemende leraren Frans (de vakcoördinator vergezeld door maximum één collega per deelgroep) vertegenwoordigen hun vakgroep. Zij zullen na de vergadering de verworven inzichten en strategieën delen met de leden van hun vakgroep. Zo kan de vakgroep de inspiratie nog concreter vertalen naar de eigen noden.

Elke vakgroep stelt een "anker" (meestal de vakcoördinator) aan. Het anker ontvangt kort na de vergadering alle ondersteunende documenten en verslagen. Hij/zij garandeert een verdere verspreiding onder alle leden van zijn/haar vakgroep. Tegelijk zal het netwerk via het anker een tussentijds digitaal communicatiekanaal (info, vragen, aanbiedingen...) garanderen.

Doelgroep:

(adjunct) - Directeur - BUSO
(adjunct) - Directeur - Secundair
Leerkracht - BUSO
Leerkracht - Secundair

Aanbieder: Regio Antwerpen - Begeleiding
Inhoud:

De leden van het netwerk kiezen zelf de inhoud van de vergadering.

Drie bevragingen bepalen het plenair thema van 2015-11-16:

  1. de aanwezigen van het netwerk van 2015-05-12
  2. alle vakgroepen (een digitale bevraging via de ankers) tijdens de maanden mei en juni 2015.
  3. de vergadering van vakcoördinatoren Frans (stuurgroep 2015-09-24)

Na het plenair gedeelte voorzien we een koffiepauze. M.a.w.: een informeel uitwisselingsmoment.

Daarna volgt er een concrete werking in de deelgroepen. Naast een specifieke omslag van het plenair thema, werken de collega's samen rond een zelf gekozen agenda. De aanwezigen van 2015-05-12 leggen de agenda vast in hun verslagen en seinen voor eind juni 2015 door.

Zo gauw we het plenair thema en de agenda's van de zes deelgroepen kennen, brengen we u op de hoogte:

-via een "ECHO" (digitale mededeling van onze dienst)

-via een mailbericht aan de ankers.

Strategie en methode:

Deel A: in plenum

Presentatie in auditorium: een gemeenschappelijk thema

Deel B: specifieke deelgroepen

(1ste graad taalzwak/ 1ste graad taalsterk / 2de graad taalzwak / 2de graad taalsterk / 3de graad taalzwak / 3de graad taalsterk)

Concrete uitwisseling in kleine deelgroepen met actieve participatie van elke deelnemer.

Agenda:

- implementatie van het plenair item

- + zelf gekozen agendapunten.

Tegelijk blijft er ruimte voor actuele vragen en noden onder de noemer “varia”.

Per subgroep waakt een coördinator over agenda en timing.

Een vergadering van coördinatoren kiest geschikte strategieën en draagt hierbij zorg voor het gelijk sporen van de verschillende werkgroepen.

Een verslaggever vat besluiten en voorstellen samen.

Alle netwerkleden ontvangen nadien (via mail) de verslagen van alle deelgroepen.

Een koffiepauze (14.30 – 14.50 u.) maakt dankbare informele contacten mogelijk

Bijkomende info:

Syllabus is niet inbegrepen in de kostprijs.
Bij een halve dag: koffie is inbegrepen in de kostprijs.
Bij volle dagen: koffie en maaltijd zijn inbegrepen in de kostprijs.

De modaliteiten voor deelname aan dit initiatief kunt u nalezen op www.nascholing.be onder de rubriek ‘info’ of rechtstreeks via deze link.

Sessies: 1 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot en met zondag 15 november 2015 inschrijven en tot en met zaterdag 14 november 2015 uitschrijven.
Bijdrage: 7,00 Euro
Lesgever: Van den wouwer Danny
Contact: Pedagogische begeleiding Katholiek Onderwijs Vlaanderen
03 543 97 05 - begeleiding@dsko.be
Plaats en Data:
Diocesaan Secretariaat Katholiek Onderwijs (Inschrijven afgesloten)
Noorderlaan 108
2030 Antwerpen (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • maandag 16 november 2015 van 13:15 tot 16:15
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.