Aanmelden




Laden…

Even geduld...

83160-MT4-team Muzo-goal: doelgericht werken aan muzische opvoeding

Doelstellingen:

Sessie 1:

  • De generieke doelen van de muzische ontwikkeling uit  Zin in leren! Zin in leven! begrijpen.
  • De generieke doelen toepassen op de verschillende muzische domeinen
  • Activiteiten uitwerken bij de doelen uit het leerplan.
  • Oefenen op doelgericht werken aan muzo.

Sessie 2:

  • De domeinspecifieke toepassing van de generieke doelen begrijpen.
  • Doelgerichte activiteiten bedenken bij muziek, beeld, dans en drama.
  • Nadenken over aangewezen evaluatieprocedures bij concrete doelen.
Doelgroep:

Schoolteams basisonderwijs

Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen, Dienst Curriculum en vorming, team basisonderwijs i.s.m. Eventorganisatie - Dienst Ondersteuning
Inhoud:

Dit is een werktraject waarbij de deelnemers in groeps- en duowerk aan het werk gaan met de doelen uit het leerplan. Tussen beide sessies wordt een praktijkgerichte tussenopdracht gegeven.

Sessie 1:

Muzische instap met doe-opdrachten voor de deelnemers gevolgd door reflectie.

Via interactieve werkvormen verkennen de deelnemers de aan muzische vorming verbonden generieke doelen van Zin in leren! Zin in leven!.

De doelen worden geïllustreerd met concrete voorbeelden.

De deelnemers oefenen onder begeleiding op het bedenken van doelgerichte activiteiten.

Op het einde van de sessie wordt een taak gegeven aan de deelnemers Deze lijst vormt de grondstof voor de tweede sessie.

Sessie 2:

Terugblik op de ervaringen bij de taak uit de eerste sessie.

Het team wordt verdeeld in drie groepen: kleuter en eerste leerjaar, tweede t/m vierde leerjaar, vijfde en zesde leerjaar.

De deelnemers oefenen op het concretiseren van de doelen die voor hen nog niet duidelijk zijn. Onder begeleiding worden suggesties gedaan voor de aanpak van de doelen. Daarbij is er aandacht voor een aanpak vanuit:

  • het benutten van concrete situaties uit de schoolcontext en de leefwereld               van de kinderen;
  • bewust voorleefgedrag van de leerkracht;
  • het organiseren van een specifiek aanbod;
  • specifieke taken en opdrachten.
Strategie en methode:

Interactieve vorming ondersteund met materialen en PP. Doe-sessie.

Bijkomende info:
  • Bij inschrijving drie voorkeurdata opgeven in volgorde van voorkeur.
  • Het traject bestaat uit twee sessies van 3 uur. De eerste sessie is bij voorkeur een studiedag. De tweede sessie kan als PV of studiedag.
  • Een intakegesprek is mogelijk tijdens de intakedagen. Ga naar module M08: intakedagen en schrijf gratis in voor de intakeplaats  en datum van uw keuze...
  • Bevestiging van de definitieve datum volgt in juni.
  • Graag inschrijven vóór 31 mei 2016.
  • bijdrag per inschrijvng: € 1 200,00 t.e.m. 25 deelnemers, € 1 250,00 vanaf 26 deelnemers

De modaliteiten voor deelname aan dit initiatief kunt u nalezen op www.nascholing.be onder de rubriek ‘info’ of rechtsreeks via deze link.

Dit initiatief wordt georganiseerd voor leden van Katholiek Onderwijs Vlaanderen.


Deze module is Teamgericht. Je kan dus niet individueel inschrijven maar enkel als team.
Sessies: 2 sessie(s)
Voorwaarde:

Vertrouwd zijn met de visie van het Leerplan Muzische opvoeding.


Voor dit initiatief mogen maximum 40 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot 30 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 1200,00 Euro
Deze module is teamgericht. De bijdrage is per team.
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
op afspraak (Afgelast)
(Kaart)
  • Reeks 1: (Afgelast)
    Datum en Sessies nog niet gekend.
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.