Algemeen doel: Aan het eind van dit nascholingsproject kunnen de deelnemers de aangereikte principes van kwaliteitsontwikkeling integreren in hun werk.
Module
|
Aan het eind van dit nascholingsproject…
|
Het referentiekader onderwijskwaliteit als hefboom
|
… kan de school in de explicitering van haar missie, visie, doelen en werkwijze linken leggen naar het nieuwe referentiekader onderwijskwaliteit.
… heeft de school enkele nieuwe tools leren gebruiken om haar kwaliteitsontwikkeling op de sporen te zetten/houden.
|
Van informatie naar actie
|
… maakt de school gebruik van relevantie informatie in het kader van kwaliteitsontwikkeling als middel om de eigen doelen te onderbouwen, te realiseren en/of om de effecten hiervan in kaart te brengen.
|
Verkennen van relevante informatiebronnen
|
… maken deelnemers kennis met relevante databronnen en manieren om deze doelgericht en systematisch te integreren in hun kwaliteitsbeleid.
|
Leer-kracht ontwikkelen: leraren leren samen
|
… vormen leraren een professionele leergemeenschap waarbinnen ze hun eigen praktijk onderzoeken en verbeteren en leren van elkaar.
|
Cursus schoolwerkplan / beleidsplan
|
… hebben de deelnemers de belangrijkste principes van schoolwerkplanning toegepast op het huidig planningsinstrument.
|
Cursus datageletterdheid
|
… beschikken deelnemers over de nodige competenties om goede onderzoeksvragen te stellen, informatie te verzamelen, verwerken, visualiseren en hieruit conclusies te trekken naar de eigen praktijk.
|