Aanmelden




Laden…

Even geduld...

LBC-CL1 Masterclass: Inspirator voor muzische vorming

Doelstellingen:

- Muzische activiteiten kunnen ontwerpen vanuit doelen. - Zicht hebben op een creatief proces bij leerlingen.

- Actief inspiratiebronnen opzoeken en die vertalen in boeiende en doelgerichte activiteiten.

- Objectief een muzisch product evalueren en feedback hierover geven.

- Je visie op muzisch werken verwoorden en collega’s hierin meenemen.

- Methodieken kunnen hanteren om collega’s te inspireren vanuit de sterktes en zwaktes van het team.

Doelgroep:

Lager onderwijs

Aanbieder: Regio Limburg - Pedagogische Begeleiding
Inhoud:

In een team is het fijn dat collega’s elkaar inspireren. Misschien ben jij wel iemand die anderen op muzisch vlak wil prikkelen?

Tijdens dit traject bieden we je een onderbouwd praktijkgericht didactisch kader en ontdek je de mogelijkheden om je collega’s te ondersteunen. Naast het versterken van je eigen praktijk is er ruimte om na te gaan hoe jij een muzische inspirator kan zijn op school

Versterk jezelf en je team

 

Dag 1: CREATIEVE DIDACTIEK

  • De structuur van een muzische activiteit.
  • Doelgericht muzisch werken, werken met concepten.
  • Voorbeelden van muzische activiteiten.
  • Aan de hand van een helder didactisch model muzische activiteiten ontwerpen.
  • Werken aan eigen muzisch-didactische competenties.
  • Het stimuleren van creatief gedrag bij leerlingen.
  • Inspiratie voor muzische activiteiten, good practice.
  • Inspelen op onderwerpen die zich aanbieden (thema’s, prentenboeken, verhalen, voorstelling, schoolprojecten …).
  • Muzische producten evalueren en feedback geven aan leerlingen.
  • Breed muzisch werken, inspelen op onderwerpen die zich aanbieden (thema’s, prentenboeken, verhalen, voorstelling, schoolprojecten ...).
  • Aanzetten bij het ontwikkelen van leerlijnen. ?
  • Domeinen in de kijker: muziek en woord. ?
  • Het ontwikkelen van een visie rond kwalitatieve muzische vorming.
  • In kaart brengen van muzische sterktes en zwaktes van het team.
  • Breed muzisch werken.
  • Methodes om je collega’s te inspireren.
  • Omgaan met veranderingsprocessen.

DAG 2: INSPIRATIE EN EVALUATIE

DAG 3: LEERLIJNEN ONTWIKKELEN

Dag 4: WERKEN MET HET TEAM

Strategie en methode:

Impact tot op de klasvloer

Aandacht voor inhoud – (vak-)didactiek

Differentiatie op basis van noden, interesses, context en voorkennis

Zelfontdekkend leren door praktijkonderzoek, reflectie en oefening

Bijkomende info:

De inschrijfprijs voor de vier opleidingsdagen bedraagt 360 euro (incl. boek ‘Zeppelin’ en broodjes).

Sessies: 8 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief mogen maximum 5 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot en met maandag 15 januari 2018 in- en uitschrijven.
Bijdrage: 360,00 Euro
Lesgever: Crul Koen
Contact: Pedagogische begeleiding Katholiek Onderwijs Vlaanderen
011 26 44 00 - secretariaat.lim@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Pedagogische Begeleidingsdienst Regio Limburg (Afgelast)
Tulpinstraat 75
3500 Hasselt (Kaart)
  • Reeks 1: (Afgelast)
    • donderdag 18 januari 2018 van 09:00 tot 16:00 (Afgelast)
    • vrijdag 19 januari 2018 van 09:00 tot 16:00 (Afgelast)
    • maandag 19 februari 2018 van 09:00 tot 16:00 (Afgelast)
    • maandag 12 maart 2018 van 09:00 tot 16:00 (Afgelast)
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.