Aanmelden




Laden…

Even geduld...

LBP-PKL1 Traject: Onze school heeft een eigenheid! Samen werken aan profilering van identiteit en opvoedingsproject

Doelstellingen:

Dit traject levert materiaal om het schooleigen opvoedingsproject te herdenken en te herschrijven (met redactionele ondersteuning) en nog verder te werken aan profilering.

Reflectie, actief overleg, gevarieerde werkvormen, communicatie en herbronning zijn sleutelwoorden.

Doelgroep:

Team basisonderwijs

Aanbieder: Regio Limburg - Pedagogische Begeleiding
Inhoud:

In dit traject bezint het schoolteam zich over bouwstenen voor goed onderwijs. Uitgaande van de eigen schoolsituatie worden deze kwaliteitskenmerken verduidelijkt. Met al de teamleden wordt vanuit verschillende invalshoeken de eigenheid van de school bepaald, verkend, verdiept. Het team reflecteert en communiceert met elkaar om tot gelijkgerichtheid te komen in keuzes en engagement. De teamleden worden uitgedaagd om te verhelderen wat hen professioneel motiveert en inspireert. Er worden stappen gezet naar schoolopbouw met ruimte voor een eigen spiritualiteit.

Strategie en methode:

4 teammomenten in de school waarvan minimaal één pedagogische studiedag. Tussen elk teammoment komt een kerngroepje samen dat het proces mee opvolgt.

Bijkomende info:

Datum en uur af te spreken met de begeleiders.


Deze module is Teamgericht. Je kan dus niet individueel inschrijven maar enkel als team.
Sessies: 2 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief mogen maximum 35 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot 1 dag op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 0,00 Euro
Deze module is teamgericht. De bijdrage is per team.
Contact: Pedagogische begeleiding Katholiek Onderwijs Vlaanderen
011 26 44 00 - secretariaat.lim@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
op afspraak
(Kaart)
  • Reeks 1:
    van 09:00 tot 16:00
    Datum en Sessies nog niet gekend.
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.