Hoe gaan we te werk?
We vertrekken vanuit concrete casussen en gaan dit linken aan de concrete klas-, schoolpraktijk (inhoudelijk, didactisch en pedagogisch). Hierbij staat uitwisseling met collega’s en delen van ervaringen centraal. Via gedifferentieerde opdrachten komen we tegemoet aan de verschillende ondersteuningsvragen van de deelnemers. Voor de technische ICT-coördinator staat het efficiënt uitbouwen van de infrastructuur centraal. Hiertoe wordt de nodige kennis via meerdere casussen aangebracht.
Naast de inhoudelijke kennis die leraren en ICT-coördinatoren nodig hebben wordt er ook veel aandacht besteed aan de didactiek en de visie. Op welke manier kan je deze kennis gericht aan leerlingen/leerkrachten overbrengen waardoor er voor alle leerlingen meer leerwinst kan geboekt worden. Aan het einde van de nascholing kunnen deelnemers een gerichte didactische keuze maken om de aangeleerde inhouden zo aan te brengen dat die bij alle leerlingen/leerkrachten voor maximale leerwinst kunnen zorgen.
De nascholers staan zelf nog in de klas-, schoolpraktijk en delen hun ervaringen met jullie.
Van sommige nascholingen worden leerboekjes gemaakt die in de les door de leerlingen kunnen gebruikt worden. Je vindt een overzicht van de aangeboden leerboekjes op onze leerboekensite. De leerboekensite voor volgend schooljaar is vanaf half juni beschikbaar.