sessie 1: Wie ben ik als mentor? Wat hebben starters nodig?
- Visies op professionele groei en zicht op eigen sleutelervaringen in loopbaan
- Functiebeschrijving en taken van een mentor-coach en eigen profilering hierin
- Noden van starters in het onderwijs
sessie 2: Coachende verbinding mentor en starters
- Gesprekskader als fond voor iedere coachende ontmoeting
- Wegwijs, werk- en leerbegeleiding: tools en tips
- Supervisie werkvragen
sessie 3: Coachende verbinding mentor en starters
- Coachen van kleine zorg, grote zorg en weerstand
- Supervisie werkvragen
- Voorstelling toolbox ‘Startkracht’ Artevelde
- Voorstelling en toelichting van ‘My Talent Compass’ met bijkomend een verwijzing naar het project ‘Talentenkaart’ door Johan De Wilde, docent en onderzoeker in de Lerarenopleiding van Odisee.
sessie 4 : Mentoring in een schoolcontext
- Multidimensionaliteit in diversiteit van schoolculturen
- Omgaan met groepsdynamische processen en eigen balans
- Supervisie werkvragen
sessie 5: Het brede kader van aanvangsbegeleiding en intervisie
- Toelichting van het brede kader van aanvangsbegeleiding, zoals dat in de literatuur en onderzoek vandaag gehanteerd wordt door Ria De Saedeleer, Opleidingshoofd BaLO en BanaBa Schoolontwikkeling van Odisee.
- Intervisie – terugblik op eigen ervaringen en delen van evaringen met collega’s.
Afronden van het begeleidingstraject.
390 euro = inclusief broodjeslunch op bovenstaande data.