Aanmelden




Laden…

Even geduld...

MSGES-BET-19-06 Het historisch referentiekader: hoe ga ik met deze krachtlijn aan de slag in de geschiedenisles?

Doelstellingen:
  • Deelnemers krijgen theoretisch inzicht in de dimensies van het historisch referentiekader.
  • Deelnemers krijgen een zicht op de rol van het historisch referentiekader in het historisch denken van leerlingen.
  • Deelnemers ontdekken werkvormen die toelaten om de leerplandoelen in verband met het historisch referentiekader te realiseren.
Doelgroep:

Leraren geschiedenis eerste graad

Aanbieder: Regio Mechelen-Brussel - Pedagogische begeleiding
Inhoud:

Geschiedenisleraren zijn al langer vertrouwd met het historisch referentiekader. In het nieuwe leerplan krijgt het een nog meer prominente plaats. Wat houdt dat referentiekader eigenlijk in? Waarom is het zo belangrijk om historisch te kunnen denken? En hoe ga je ermee aan de slag in de klas? Pedagogisch begeleider Tom De Paepe (regio Oost-Vlaanderen) voert onderzoek naar het historisch referentiekader en zorgt voor input.

Strategie en methode:

 Infosessie

Sessies: 1 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot en met dinsdag 22 oktober 2019 in- en uitschrijven.
Bijdrage: 10,00 Euro
Lesgever: De Paepe Tom
Contact: Pedagogische begeleiding Katholiek Onderwijs Vlaanderen
secretariaat: +32 15 29 84 01 - nascholing.mb@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Miniemeninstituut (Inschrijven afgesloten)
Diestsestraat 163
3000 Leuven (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • woensdag 23 oktober 2019 van 09:00 tot 12:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.