Aanmelden




Laden…

Even geduld...

BETPCSO0DLP220035-P-002 Nieuwe items leerplan tweede graad: Hoe kunnen grafen en logica, zonder grafisch rekentoestel, met ict behandeld worden?

Wil je weten hoe je ict kan inzetten bij nieuwe topics als grafentheorie en logica uit de leerplannen wiskunde van de tweede graad? Dan zal je hier zeker geïnspireerd worden.

Doelstellingen:

Na deze sessie heeft de leraar een goed inzicht in de mogelijkheden van de laptop en ict wat betreft enkele nieuwe onderwerpen uit het leerplan wiskunde van de tweede graad: grafen, complexe getallen, logica.

Doelgroep:

Alle leraren wiskunde secundair onderwijs tweede graad en pedagogische ict-coördinatoren.

Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:
  • Geogebra gebruiken bij grafen

o voorstellen van grafen in Geogebra

o algoritme van Dijkstra voor het bepalen van kortste wegen

o algoritme van Prim of Kruskal voor het bepalen van de kleinste opspannende boom

  • Enkele andere ict-toepassingen voor algoritmes van Dijkstra en Prim/Kruskal
  • Geogebra gebruiken bij de logica (waarheidstabellen opstellen)
  • Logica in andere ict-toepassingen

Met deze nascholing werk je aan de doelen van het gemeenschappelijk leerplan ICT (GLI)

Alle nascholingen zijn opgebouwd volgens het kader van DigCompEdu. Dit is een referentiekader ontwikkeld door de Europese Commissie.  DigCompEdu beschrijft 24 competenties, georganiseerd in 6 gebieden, waarover een leerkracht moet beschikken.  Volgende competenties komen aan bod tijdens deze nascholing: 

DOMEIN 1 : Professioneel engagement : reflectie op de eigen praktijk, professionalisering
DOMEIN 2 : Digitale leermiddelen: selecteren
DOMEIN 3 : Lesgeven en leren:lesgeven, begeleiden
DOMEIN 5 : Leerlingen ondersteunen: toegankelijkheid en inclusie, differentiatie en personalisatie, actieve betrokkenheid

Strategie en methode:

De sessies worden zowel in onze leslokalen aangeboden als online tijdens een webinar.

In de leslokalen zijn de sessies hands-on: elke deelnemer krijgt de nodige tijd om onder begeleiding de nieuwe technieken meteen aan te leren en in te oefenen.

Bij een webinar is er veel minder interactie en kan het begeleid inoefenen door de deelnemers nauwelijks gebeuren. Een uitgebreide syllabus waarin alle nodige werkwijzen beschreven staan, zorgt er voor dat elke cursist ook nadien alles kan nakijken en verwerken.

Op het einde van de sessies kan elke deelnemer alle voorbeeldbestanden meenemen en (indien gewenst) in de eigen klas gebruiken.

Bijkomende info:

Wil je steeds op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes, ga dan naar onze facebookpagina

Nascholing ICT of volg ons op Twitter @NascholingICT.

De modaliteiten van ICT voor deelname aan dit initiatief, kan je online nalezen.

Voorwaarde:

Een elementaire kennis van de grafentheorie is niet noodzakelijk maar wel mooi meegenomen.


Voor dit initiatief kan je tot 3 dagen op voorhand inschrijven en tot 10 dagen op voorhand uitschrijven.
Bijdrage: 60,00 Euro
Lesgever: Decuypere Paul
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data: Voor dit initiatief zijn nog geen lesplaatsen bekend. Je kan dus nog niet inschrijven.
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.