Wil je overleggen met collega’s van andere scholen over wiskunde in de B-stroom?
Hoe realiseren we in onze eigen school en in andere scholen de leerplandoelen in een betekenisvolle context? Hoe gaan we om met basisgeletterdheid? Hoe passen we onze didactiek hiervoor aan?
Doelstellingen:
We krijgen zicht op hoe andere scholen:
- leerplandoelen realiseren in een betekenisvolle context met aandacht voor de diversiteit in de klasgroep;
- omgaan met basisgeletterdheid.
We inspireren elkaar met voorbeelden van good practices.
Doelgroep:
Leraren wiskunde eerste graad B-stroom.
Inhoud:
In de eerste graad zijn we al drie jaar aan de slag met het nieuwe leerplan wiskunde. We willen leerkrachten wiskunde van de B-stroom samenbrengen om over de scholen heen hierover te overleggen.
We krijgen zicht op hoe andere scholen:
- leerplandoelen realiseren in een betekenisvolle context met aandacht voor de diversiteit in de klasgroep;
- omgaan met basisgeletterdheid.
Met deze intervisie willen we elkaar vooral inspireren.
Strategie en methode:
Deze netwerkdag is geen nascholing maar een intervisie: in kleine groepjes gaan we in overleg en wisselen we ideeën uit.
Voorwaarde:
Je geeft wiskunde in de eerste graad B-stroom.
Voor dit initiatief mogen maximum 2 deelnemers per school inschrijven.
Voor dit initiatief kan je tot 1 dag op voorhand in- en uitschrijven.
Plaats en Data:
Diocesaan Onderwijsbureau
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Marialand 31
9000
Gent
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- woensdag 28 september 2022
van
14:00
tot
17:00
DPCM
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Frederik de Merodestraat 18
2800
Mechelen
(Kaart)
- Reeks
2:
(Voorbij)
- donderdag 6 oktober 2022
van
14:00
tot
17:00
KOGEKA
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Technische Schoolstraat 52
2440
Geel
(Kaart)
- Reeks
3:
(Voorbij)
- woensdag 19 oktober 2022
van
14:00
tot
17:00