Aanmelden




Laden…

Even geduld...

BETPCSO0DLP220035-P - TM03 Een krachtige leeromgeving met OneNote Class Notebook voor wiskunde en wetenschapsleraren (Inst:118281)

Wil je een krachtige leeromgeving opzetten met OneNote Class Notebook of ONCN, zodat de leerlingen hun vaardigheden sterker ontwikkelen omdat jij ze daarbij beter kan begeleiden?

Met ONCN kunnen leerlingen in hun privénotitieblok de leerinhouden zelf structureren en synthetiseren. Bovendien kan de leerkracht met formulieren de voorkennis activeren, nieuwe leerinhouden aanbieden in de inhoudsbibliotheek en taken distribueren. Daarnaast heeft de leerling rechtstreeks toegang tot de cursusinhoud, hand-outs, bordschema’s en ontvangt op een eenvoudige manier feedback, waardoor hij zijn eigen leerproces in handen kan nemen. Verder kan de leerkracht de leerdoelen duidelijk expliciteren en beschikbaar stellen in een cursuspagina. Doordat je via OneNote snel toegang krijgt tot weblinks en multimedia, koppel je eenvoudig de leerinhoud aan de realiteit. Ten slotte kan de leerkracht de leerlingen aan het werk zetten in de samenwerkingsruimte om nieuwe kennis te verwerken.

Doelstellingen:
  • Je leert de ONCN opzetten voor een klas.
  • Je leert de basisvaardigheden van OneNote gebruiken.
  • Je kan de wiskunde toepassingen van OneNote gebruiken en toepassen in de les, waaronder het rekentoestel, grafieken invoegen en oplossingsstappen weergeven.
  • Je kan formulieren gebruiken om extra oefeningen te genereren.
  • Je kan een uitgebreid bordschema maken en delen met je leerlingen.
  • Je kan foto’s integreren in OneNote met je gsm.
  • Je kan feedback geven op notities van je leerlingen.
  • Je kan ONCN inzetten tijdens de les om zo leerlingen actief te begeleiden tijdens het leerproces
Doelgroep:

Leerkrachten wiskunde en wetenschappen, Pedagogisch ICT-coördinatoren

Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

Tijdens deze sessie leer je werken met OneNote Class Notebook.

Door een krachtige leeromgeving op te zetten, kan je je leerlingen sterker begeleiden tijdens hun leerproces.

OneNote biedt mogelijkheden die verder reiken dan het groene krijtbord.

Doordat je toegang hebt tot de lesnotities van leerlingen, kan je ze instant van feedback voorzien.

Kortom door doelgericht ONCN in te zetten, kan je de autonomie, betrokkenheid en motivatie van de leerling sterk bevorderen.

Alle nascholingen zijn opgebouwd volgens het kader van DigCompEdu. Dit is een referentiekader ontwikkeld door de Europese Commissie.  DigCompEdu beschrijft 24 competenties, georganiseerd in 6 gebieden, waarover een leerkracht moet beschikken.  Volgende competenties komen aan bod tijdens deze nascholing: 

DOMEIN 3: lesgeven en leren: lesgeven, begeleiding, collaboratief lesgeven, zelfsturend leren
DOMEIN 4: Evalueren: strategieën, analyseren, feedback en planning
DOMEIN 5: Leerlingen ondersteunen: toegankelijkheid en inclusie, differentiatie en personalisatie, actieve betrokkenheid
DOMEIN 6: aanleren van digitale competenties: informatie- en mediageletterdheid, digitale communicatie en samenwerking, digitaal materiaal creëren, veilig en verantwoord gebruik, digitale problemen oplossen.

Strategie en methode:

Tijdens de fysieke sessie starten we samen binnen 1 klasteam, waarbij de deelnemers de kant van de leerling ervaren. Nadien leren we een eigen klasteam opzetten. De bedoeling is om dan concreet aan de slag te gaan met het team in de praktijk.

In de volgende opvolgsessies bespreken we samen de ervaringen met het klasteam en behandelen we problemen en vragen van deelnemers met ONCN.

Bijkomende info:

Wil je steeds op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes, ga dan naar onze facebookpagina

Nascholing ICT of volg ons op Twitter @NascholingICT.

De modaliteiten van ICT voor deelname aan dit initiatief, kan je online nalezen.


Deze module is Teamgericht. Je kan dus niet individueel inschrijven maar enkel als team.
Voorwaarde:

Alle deelnemers moeten beschikken over een Office 365-accout en een laptop met pen.  Deelnemers brengen hun eigen laptop mee.
Toegang tot eigen digitaal lesmateriaal is wenselijk.


Voor dit initiatief mogen maximum 4 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot 3 dagen op voorhand inschrijven en tot 10 dagen op voorhand uitschrijven.
Bijdrage: 1000,00 Euro
Deze module is teamgericht. De bijdrage is per team.
Lesgever: Dieltjens Tom
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data: Voor dit initiatief zijn nog geen lesplaatsen bekend. Je kan dus nog niet inschrijven.
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.