PBRMCSO0DLP220230-01 Zuurstof voor startende OKAN-leraren
Ben je nog niet zo lang gestart als leraar in OKAN en kun je wel wat ondersteuning op didactisch-pedagogisch vlak gebruiken? Dan bieden we jullie in dit netwerk handvatten rond didactiek Nederlands aan anderstalige nieuwkomers, sociaal-emotionele vorming, alfabetisering... en geven we jullie de kans om op de eigen lespraktijk te reflecteren en samen verder te groeien.
Doelstellingen:
- Reflecteren op de eigen onderwijspraktijk binnen OKAN: sterktes en groeimogelijkheden
- Kennismaken met didactische principes die werken in de OKAN-klas: Nederlands aan anderstalige leerlingen, werken met verschillende niveaus, achtergronden en interesses in de klas, alfabetisering, werken rond sociaal-emotioneel welbevinden en relaties, schoolse vaardigheden versterken, projecten uitwerken die taal stimuleren in een veilige, maar authentieke omgeving...
- Elkaar inspireren en motiveren vanuit de eigen onderwijservaringen binnen de context van de verschillende OKAN-scholen
- Acties opstellen om verder te groeien als OKAN-leraar
Doelgroep:
- Startende OKAN-leraren die minder dan vier jaar bezig zijn
- Leraren die later graag de overstap naar OKAN willen maken
- Geïnteresseerde ervaren OKAN-leraren
Aanbieder:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Sessies:
1 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief mogen maximum 20 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot en met dinsdag 27 september 2022 in- en uitschrijven.
Bijdrage:
5,00 Euro
Lesgever:
Axters Barbara
Contact:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Centrum d'Abdij
(Afgelast)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Baron Ruzettelaan 435
8310
Assebroek
(Kaart)
- Reeks
1:
(Afgelast)
- woensdag 28 september 2022
van
14:00
tot
16:00
(Afgelast)