Aanmelden




Laden…

Even geduld...

PBRMLER0BLL220207-02 Infosessie: Zorgcontinuüm en redelijke aanpassingen: hoe schrijf je een leerling met een verslag in binnen het gewoon onderwijs?

Als school gewoon onderwijs schrijf je op dit moment een leerling met verslag in. Dit roept vragen op zoals hoe laat je dit correct verlopen, hoe ga je hier in de praktijk concreet mee aan de slag...
In dit vormingsinitiatief krijg je basisinformatie en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.

Doelstellingen:
  • Je verdiept je kennis over het inschrijven van een leerling met een verslag in het gewoon onderwijs.
  • Je verdiept je kennis over de inzet van redelijke aanpassingen.
  • Je krijgt inzicht betreffende de regelgeving.
  • Je versterkt je vaardigheden betreffende de inzet van alle partners die betrokken zijn bij de inschrijving van een leerling met verslag in het gewoon onderwijs: directie, zorgco, middenkader, leerlingbegeleider, leerkracht, ouder, CLB medewerker, ondersteuner...
  • Je verdiept je visie over inclusief onderwijs en legt de link met het pedagogisch project van je school.
Doelgroep:

Alle partners die in de praktijk betrokken zijn bij de inschrijving van een leerling met een verslag in het gewoon onderwijs: directie, zorgco, middenkader, leerlingbegeleider, leerkracht, ondersteuner, CLB-medewerker...

Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

We krijgen heel wat vragen rond de inschrijving van een leerling met verslag in het gewoon onderwijs. We geloven in het uitbouwen van inclusief onderwijs.
Wat moeten we, wat mogen we en wat willen we?
We geven toelichting over de regelgeving betreffende de inschrijving van een leerling met verslag, zoomen in op de procedure van inschrijving onder ontbindende voorwaarde, staan stil bij de procedure rond afweging van redelijke aanpassingen.
We gaan in op het verschil tussen gemeenschappelijk curriculum (GC) en het individueel aangepast curriculum (IAC).
We bieden concrete handvatten en materialen om in de praktijk mee aan de slag te gaan.
Naast onze eigen input maken we ruimschoots tijd voor de vragen van de deelnemers.

Strategie en methode:

De sessie gaat digitaal door en staat open voor alle betrokkenen bij de inschrijving van een leerling in het gewoon onderwijs.
Wisselwerking tussen input en eigen vraagstelling, interactief leren van elkaar.

Bijkomende info:

De deelnemers kunnen hun vragen vooraf doormailen naar geert.vandevijver@katholiekonderwijs.vlaanderen.
Je neemt de naam van de betreffende leerling niet mee op in je mail.
Je vraag wordt mee opgenomen in de sessie.

Sessies: 1 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot 2 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 0,00 Euro
Lesgever: Ranschaert Inge
Uyttendaele Erika
Bosman Luc
Mertens Sara
Jennes Annemie
Van De Vijver Geert
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Online sessie (Inschrijven afgesloten)
(Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • woensdag 14 september 2022 van 09:00 tot 12:00
  • Reeks 2: (Voorbij)
    • dinsdag 11 oktober 2022 van 09:00 tot 12:00
  • Reeks 4: (Voorbij)
    • maandag 30 januari 2023 van 09:00 tot 12:00
  • Reeks 5: (Voorbij)
    • dinsdag 20 juni 2023 van 09:00 tot 12:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.