Aanmelden




Laden…

Even geduld...

PBRMCSO0DLP210455-03 Als je voor de eerste keer een onthaalwerking op poten zet

Door de Oekraïne-crisis en de toestroom van steeds meer anderstalige nieuwkomers generen lagere scholen extra lestijden om met deze kinderen aan taalverwerving te kunnen werken. Hoe je een dergelijke aanpak op poten zet en hoe je zorgt voor een goede samenwerking met de reguliere klas is niet zo vanzelfsprekend.

Doelstellingen:

Op volgende vragen mag je een antwoord verwachten:

  • Wat zegt de regelgeving?
  • Hoe werken we aan een wisselwerking tussen de reguliere – en de onthaalklas?
  • Welke ondersteuning biedt ZiLL?
Doelgroep:

Sessie voor klasleraren, AN-leraren, zorgcoördinatoren, CLB-medewerkers en directies.

Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

Door de Oekraïne-crisis en de toestroom van steeds meer anderstalige nieuwkomers generen lagere scholen vaak extra lestijden. Op die manier kun je als school een onthaalwerking op poten zetten. De nieuwkomers krijgen dan gedurende enkele uren per week apart les waarbij gefocust wordt op sociale integratie en taalverwerving. We leggen uit hoe de regelgeving in elkaar zit, hoe je zorgt voor een goede samenwerking tussen de onthaalwerking en de reguliere klas en hoe je ook in ZiLL ondersteuning vindt hiervoor.

Strategie en methode:

Webinar.

Sessies: 1 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot 1 dag op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 0,00 Euro
Lesgever: Vandenameele Nathalie
Nys Katrijn
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Online via TEAMS (Inschrijven afgesloten)
(Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • woensdag 8 juni 2022 van 09:00 tot 10:30
Wachtlijst - Volzet? Schrijf je hier in!
(Kaart)
  • Reeks 2:
    Datum en Sessies nog niet gekend.
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.