PBRMCBA0DLP220412-01 Netwerk wiskunde BaO-SO
Welke didactische aanpak heeft een positief effect op het leren van leerlingen voor het behalen van de wiskundige doelen in de derde graad lager onderwijs en de eerste graad secundair onderwijs?
Doelstellingen:
- Professionele dialoog over goede onderwijspraktijken voeren.
- Leren van elkaar.
- Opgedane inspiratie meenemen en uitproberen op school.
Doelgroep:
- Leraren wiskunde 1ste graad secundair onderwijs (a-stroom en b-stroom)
- Leraren 3de graad basisonderwijs
- Zorgcoördinatoren en leerlingenbegeleiders die sterk inzetten op het ondersteunen van het leren van leerlingen in de derde graad lager of de eerste graad secundair
Aanbieder:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:
We vertrekken vanuit de resultaten voor wiskunde (peilingsonderzoek, Pisa…) als startpunt om het wiskundeonderwijs effectiever te maken.
We gaan in gesprek met elkaar en leren van elkaar.
Strategie en methode:
Dit is een begeleide intervisie met begeleiders uit basis- en secundair onderwijs.
Bijkomende info:
Wil jij samen met collega’s nadenken over kansen om ons wiskundeonderwijs effectiever te maken? Sluit dan aan bij het netwerk wiskunde (basis en secundair).
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot 1 dag op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage:
5,00 Euro
Lesgever:
Verborgh Fabien
Termote Ellen
Vanderiviere Nathalie
Depraetere Jan
Contact:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Voor dit initiatief zijn nog geen lesplaatsen bekend. Je kan dus nog niet inschrijven.