Maak jij je, als leraar, zorgen over de leervertraging die vooral onze meest kwetsbare leerlingen trof? Zoek je naar efficiënte manieren om deze groep leerlingen gericht naar leerwinst te brengen binnen je huidige klaswerking? Voel je van harte welkom om deel te nemen aan onze digitale (BIJ)SPRONG-DAG!
Inhoud:
De Coronapandemie bleef voor veel van onze leerlingen op verschillende vlakken niet zonder gevolgen. Maak jij je, als leraar, zorgen over de leervertraging die vooral onze meest kwetsbare leerlingen trof? Zoek je naar efficiënte manieren om deze groep leerlingen gericht naar leerwinst te brengen binnen je huidige klaswerking? Wil je weten hoe je hun leerproces en -groei een extra stimulans kan geven? Tijdens dit initiatief worden er handvaten aangereikt om de aangevraagde extra middelen bijsprong binnen de krachtige leeromgeving gericht in te zetten. Zo kunnen al je leerlingen weer een “groei"-sprong vooruit maken. We wisselen "good practices" uit, belichten enkele thema's en bekijken wat we kunnen meenemen naar volgend schooljaar. Ook vragen waarmee je nog blijft zitten, komen aan bod.
Strategie en methode:
We voorzien 1 online ontmoetingsmoment (een vervolgsessie op de online sessie in oktober/november). Naast het gezamenlijke ontmoetingsmomenten kunnen verdere vragen of bezorgdheden op vraag van de deelnemers nog verder opgenomen worden (online en/of live).
Voorwaarde:
Je kan enkel deelnemen als je sessie 1 reeds volgde. Indien dit niet het geval is, bieden we je de mogelijkheid om de 2 sessies samen in te plannen.
Voor dit initiatief mogen maximum 2 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot 7 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Plaats en Data:
Online sessie
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- dinsdag 26 april 2022
van
16:00
tot
17:30
Wachtlijst - Volzet? Schrijf je hier in!
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
(Kaart)