WW 1 - Van TOP DOWN naar BOTTOM UP! - (Danny Van den wouwer)
Je ontdekt vijf sleutels om als vakcoördinator de implementatie van vernieuwingen (zoals een nieuw leerplan) doeltreffend te ondersteunen.
WW2 - Coöperatief vergaderen ‘SAMEN WERKT STERK’ - (Christel Verheyen en Werner Bogaerts)
Je verkent technieken om als vakcoördinator vergaderingen efficiënt te organiseren met actieve betrokkenheid van iedereen.
WW3 - No one can whistle a symphony. It takes a whole orchestra to play it. - (An Vermeyen en Dennis De Hoey)
Je reflecteert actief op de taken en rollen van een vakcoördinator: je ontdekt je sterktes en groeipunten.
WW4 - Een goede coach, zegen voor de vakgroep - (Anke Van Roey en Annette Raemdonck)
Je maakt als vakcoördinator kennis met tools om als coach de vakgroep te motiveren. Zo wordt samen werken echt samenwerken.
WW5 - Interne kwaliteitsontwikkeling is zorg dragen voor leraren en leerlingen - (Anne Dewulf)
Goed onderwijs boekt resultaten op vlak van tevredenheid en welbevinden van de lerenden. Goed onderwijs beoogt ook de tevredenheid van de leraren. Hoe kan je als vakcoördinator en vakgroep inzetten op kwaliteitsontwikkeling op school?