Aanmelden




Laden…

Even geduld...

PBRMLER0BLL220207-03 Infosessie: Zorgcontinuüm en redelijke aanpassingen: redelijke aanpassingen bij een gemotiveerd verslag (GV) of een verslag (V)

Wat zijn redelijke aanpassingen (RA), waarom zijn RA nodig, hoe realiseer je het recht op RA in de praktijk?
In dit vormingsinitiatief krijg je basisinformatie en maken we tijd voor jouw specifieke vragen.

Doelstellingen:
  • Je verdiept je kennis over redelijke aanpassingen.
  • Je krijgt inzicht in de betekenis van het recht op redelijke aanpassingen.
  • Je realiseert het recht op redelijke aanpassingen in de praktijk.
  • Op basis van de vastgestelde specifieke noden ga je op zoek naar de gepaste redelijke aanpassingen.
  • Je versterkt je vaardigheden betreffende de inzet van alle partners die mogelijks betrokken zijn bij de inzet en realisatie van redelijke aanpassingen: directie, zorgco, middenkader, leerlingbegeleider, leerkracht, ouders, ondersteuner, CLB-medewerker ...
  • Je begrijpt het verschil tussen afstemming en afweging van redelijke aanpassingen.
  • Je verdiept je visie over inclusief onderwijs en legt de link met het pedagogisch project van je school.
Doelgroep:

Alle partners die in de praktijk betrokken zijn bij de inzet en realisatie van redelijke aanpassingen: directie, zorgco, middenkader, leerlingbegeleider, leerkracht, ondersteuner, CLB-medewerker...

Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

We krijgen heel wat vragen rond redelijke aanpassingen.
We geloven in het uitbouwen van inclusief onderwijs.
Wat moeten we, wat mogen we en wat willen we?

We geven toelichting over de regelgeving betreffende redelijke aanpassingen en gaan in op:

  • het recht op redelijke aanpassingen
  • het verschil tussen afstemming en afweging

We gaan in op het verschil tussen gemeenschappelijk curriculum (GC) en het individueel aangepast curriculum (IAC). We leggen de link met 'Universal design for learning' (UDL).
We bieden concrete handvatten en materialen om in de praktijk mee aan de slag te gaan.
Naast onze eigen input maken we ruimschoots tijd voor de vragen van de deelnemers

Strategie en methode:

De sessie gaat digitaal door en staat open voor alle partners die betrokken zijn bij de inzet en realisatie van redelijke aanpassingen in de praktijk.
Wisselwerking tussen input en vraagstelling.

Bijkomende info:

De deelnemers kunnen hun vragen betreffende 'redelijke aanpassingen bij een gemotiveerd verslag (GV) of een verslag (V)' vooraf doormailen naar geert.vandevijver@katholiekonderwijs.vlaanderen.

Je neemt de naam van de betreffende leerling niet mee op in je mail.
Je vraag wordt mee opgenomen in de sessie.

Sessies: 1 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot 2 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 0,00 Euro
Lesgever: Ranschaert Inge
Uyttendaele Erika
Bosman Luc
Mertens Sara
Jennes Annemie
Van De Vijver Geert
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Online sessie (Inschrijven afgesloten)
(Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • dinsdag 20 september 2022 van 09:00 tot 12:00
  • Reeks 2: (Voorbij)
    • dinsdag 25 oktober 2022 van 09:00 tot 12:00
  • Reeks 4: (Voorbij)
    • dinsdag 28 februari 2023 van 09:00 tot 12:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.