Aanmelden




Laden…

Even geduld...

BETPCSO0DLP220035-P-216 Interactieve videofragmenten maken met Playposit.

Playposit is een interactieve teaching and learning tool.
Je wil met een eenvoudige, intuïtieve (gratis) tool eigen of bestaand videomateriaal interactief maken. 

Doelstellingen:

Op het einde van deze sessie heb je een aantal (bestaande en/of nieuwe) videofragmenten interactief gemaakt. 

Doelgroep:

Leraren die op zoek zijn naar een eenvoudige tool om videomateriaal interactief te maken

Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

Playposit is één van de veel gebruikte tools in onderwijs.

Je leert

  • bestaande fragmenten interactief maken;
  • hoe je eigen filmpjes kan gebruiken / uploaden;
  • welke  vraagsoorten er zijn bij de gratis versie + welke andere mogelijkheden er zijn om een fragment interactief te maken;
  • de “templates” gebruiken;
  • verschillende instellingen;
  • feedback toevoegen;
  • in welke leerplatformen je Playposit kan integreren
  • resultaten opvolgen;
  • data: analyse – exportmogelijkheden;
  • hoe interactieve fragmenten kunnen ingezet kunnen worden om jouw lessen te versterken,  te transformeren en leerlingen op een (inter)actieve en/of creatieve manier aan de slag te laten gaan.
  • Tijdens deze nascholing staat het uitwisselen en delen van ervaringen ook centraal. We delen onze “Bulbs” met elkaar. We verkennen op die manier ook wat een leerling ervaart.

We leggen de link met:

  • leerplandoelstellingen van het gemeenschappelijk leerplan ICT (GLI)
  • de gemeenschappelijke funderende leerplannen

 

Met deze nascholing scherp je je digitale vaardigheden als leerkracht aan.

We kaderen dit in een visie op digitale didactiek.

Alle nascholingen zijn opgebouwd volgens het kader van DigCompEdu. Dit is een referentiekader ontwikkeld door de Europese Commissie.  DigCompEdu beschrijft 24 competenties, georganiseerd in 6 gebieden, waarover een leerkracht moet beschikken.  Volgende competenties komen aan bod tijdens deze nascholing: 

DOMEIN 2 :Digitale leermiddelen: selecteren, creëren en aanpassen van digitale leermiddelen, beheren-beveiligen-delen
DOMEIN 3 : Lesgeven en leren:lesgeven, begeleiden, zelfsturend leren
DOMEIN 5 : Leerlingen ondersteunen: toegankelijkheid en inclusie, actieve betrokkenheid
DOMEIN 6 : Aanleren van digitale competenties van leerlingen: informatie- en mediageletterdheid, digitale inhoud creëren

Strategie en methode:

Hands-on.

Bijkomende info:

Wil je steeds op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes, ga dan naar onze facebookpagina

Nascholing ICT of volg ons op Twitter @NascholingICT.

De modaliteiten van ICT voor deelname aan dit initiatief, kan je online nalezen.

Voorwaarde:

Je brengt (digitaal) lesmateriaal en oortjes of een koptelefoon mee.  Ook je eigen laptop mag je gerust meebrengen.


Voor dit initiatief mogen maximum 4 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot 3 dagen op voorhand inschrijven en tot 10 dagen op voorhand uitschrijven.
Bijdrage: 60,00 Euro
Lesgever: Florizoone Sabine
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data: Voor dit initiatief zijn nog geen lesplaatsen bekend. Je kan dus nog niet inschrijven.
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.