Aanmelden




Laden…

Even geduld...

SUBPCSO0DLP200102-01 Lerend netwerk magazijnmedewerker duaal

Als trajectbegeleider of leerkracht betrokken bij duaal leren probeer je het leertraject van de leerling samen met de mentor en de collega’s zo goed mogelijk uit te bouwen. Wat als je al die inspanningen ook zou kunnen delen met collega’s uit andere scholen en zo je eigen praktijk nog meer kan versterken?
Het lerend netwerk is de plaats waar expertise en ervaring (ook ervaring van op school) gedeeld kan worden, waar we samen op zoek gaan naar inzichten die ons breed kunnen inspireren om de uitdagingen concreet aan te pakken zowel op school als op de werkplek.

Doelstellingen:
  • Je verwerft nieuwe inzichten. Je ontwikkelt nieuwe instrumenten die vertaald kunnen worden naar de eigen schoolcontext.
  • Je krijgt de kans je professioneel netwerk over de regio’s heen uit te bouwen.
  • Je krijgt meer inzicht in de eigen schoolwerking waardoor het intern kwaliteitsbeleid van de duale opleiding versterkt wordt.
Doelgroep:
  • Doelgroep: trajectbegeleiders en leerkrachten betrokken bij de duale opleiding magazijnmedewerker
  • Externe sprekers of deelnemers (mentor, sectorconsulent…) kunnen uitgenodigd worden.
Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

De concrete inhouden worden bepaald in samenspraak met alle deelnemers van het lerend netwerk afhankelijk van de noden van de deelnemers.

Thema’s waarop ingezet kan worden zijn gerelateerd aan activiteiten/processtappen voor de opstart, tijdens de opstart of tijdens het leertraject van een leerling duaal.

Enkele voorbeelden

  • voor de opstart: visie ontwikkelen, screening, ontwerp leerproces,…
  • bij de opstart: matchen van leerling en werkplek, van standaardtraject naar opleidingsplan, controle administratie...
  • tijdens het leerproces: opvolgen, bijsturen, begeleiden, remediëren, evalueren…

Het is belangrijk dat elke school/deelnemer aangeeft waar hij/zij nood aan heeft zodat daarover in overleg kan gegaan worden met de andere deelnemers.

Strategie en methode:

Tijdens de eerste sessie nemen we tijd om met elkaar kennis te maken, afspraken te maken, verwachtingen te formuleren en noden te inventariseren. In de daaropvolgende sessies worden op basis van de noden, de gekozen thema’s inhoudelijk verder uitgediept.

We maken ruimte om ervaringen, materiaal en tools uit te wisselen om te komen tot inspiratie, nieuwe inzichten, constructieve feedback… Eventueel kan ook nieuw materiaal samen ontwikkeld worden.

De projectbegeleider en de pedagogisch begeleider zorgen voor ondersteuning door middel van reflectievragen, (nieuwe) inzichten o.a. vanuit de literatuur, het uitnodigen van externen… . 

Bijkomende info:

Gezien het opzet van deze nascholing verwachten we dat je eigen expertise wil delen.

De eerste sessies zijn reeds doorgegegaan op 10 maart 2021 en 11 mei 2021.
De data van vervolgsessies worden in samenspraak met de deelnemers bepaald.

Sessies: 1 sessie(s)
Voorwaarde:
  • Je engageert je om deel te nemen aan het volledige professionaliseringstraject van 5 sessies gespreid over twee schooljaren.
  • Na inschrijven ontvang je de teamslink.

Voor dit initiatief kan je tot 1 dag op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 0,00 Euro
Lesgever: Stassen Koen
Van der Eecken Sofie
De Clercq Ilse
Fouquaert Johan
Cuypers Anne-Lise
De Pue Wim
Janssens Els
Pil Katrien
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Online via TEAMS (Inschrijven afgesloten)
(Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • donderdag 26 augustus 2021 van 09:00 tot 11:00
Digitaal via TEAMS (Inschrijven afgesloten)
(Kaart)
  • Reeks 2: (Voorbij)
    • woensdag 13 oktober 2021 van 13:00 tot 15:00
  • Reeks 3: (Voorbij)
    • woensdag 8 december 2021 van 10:00 tot 12:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.