Wanneer we een nieuw of groter probleem tegenkomen, overlopen we verschillende denkpistes om tot een gewenst resultaat te komen. De weg om van een probleemstelling tot een oplossing te komen, noemen we een algoritme.
Doelgroep:
Leerkrachten 3e graad lager onderwijs 1e en 2e graad secundair
Inhoud:
Scratch is een visuele programmeertaal waarbij je op een eenvoudige manier leert programmeren zonder code te gebruiken, je geeft commando’s door voorgeprogrammeerde blokken te gebruiken.
Tijdens deze nascholing ga je zelf aan de slag met praktische oefeningen. Je leert niet enkel programmeren maar ook analytisch en algoritmisch denken.
- De verschillende onderdelen van de werkomgeving van Scratch.
- Variabelen en lijsten gebruiken
- Initialiseren
- Sequentie
- Structuren: herhalen tot, als… dan, als…. dan… anders …
- Muziek en tekenen
- Game maken
Plaats en Data:
Computerklas Sint-Baafshuis (groot)
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Biezekapelstraat 2
9000
Gent
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- donderdag 27 april 2023
van
09:30
tot
16:30
Computerklas Regio Limburg
(Afgelast)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Tulpinstraat 75
3500
Hasselt
(Kaart)
- Reeks
2:
(Afgelast)
- donderdag 25 mei 2023
van
09:30
tot
16:30
(Afgelast)
COLOMAplus (ICT)
(Afgelast)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Tervuursesteenweg 2
2800
Mechelen
(Kaart)
- Reeks
3:
(Afgelast)
- donderdag 11 mei 2023
van
09:30
tot
16:30
(Afgelast)