Aanmelden




Laden…

Even geduld...

BETPBES0BSZ220015-14 Intervisie optimalisatie werking bestuur

We vertrekken vanuit een praktijkgetuigenissen over het onderwerp en Katholiek Onderwijs Vlaanderen faciliteert het proces van de intervisie onder de aanwezigen. We starten met een eenmalige intervisie waaruit eventueel, als de deelnemers dit wensen, een lerend netwerk kan ontstaan. Het eventuele vervolg op de startvergadering wordt besproken met de deelnemers.

Deze intervisie gaat over de optimalisatie van de werking van het bestuur.

Doelstellingen:

De deelnemers

  • hebben inzicht in de context van de gebrachte input.
  • leren van elkaar over hoe je de werking van een bestuur kunt optimaliseren.
  • krijgen inspirerende praktijkvoorbeelden over het werken aan optimalisatie van de werking van het bestuur.
  • weten waar de besturen van elkaar verschillen en waar gelijkenissen zitten.
  • hebben inspiratie om het geleerde eventueel toe te passen in de eigen context.
Doelgroep:

Bestuurders of leidinggevenden belast met bestuurstaken van het katholiek onderwijs in Vlaanderen.

Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

We vertrekken vanuit levende getuigenissen en beluisteren samen

  • waaraan goed bestuur het beste voldoet.
  • hoe je kunt onderzoeken waar je kunt bijsturen via zelfevaluatie.
  • hoe je kunt omgaan met de 5 kwaliteitsvragen.
  • hoe je het ethisch kompas van elk bestuur kunt inzetten.
  • hoe de bestuurskracht optimaal als team kan renderen.
Strategie en methode:

Intervisie is een inspirerende methodiek voor mensen die van en met elkaar willen leren. Intervisie heeft als doel om deskundiger te worden in je professioneel handelen en daarvoor doet men een beroep op collega’s om mee te denken over persoon- en functie-gebonden vraagstukken en knelpunten uit de eigen werksituatie. Uitgangspunt hierbij is het ontwikkelingsgerichte denken en werken. Intervisie is leren in wederzijdse verbondenheid. Leren van jezelf, van situaties en vooral van en met elkaar. Tijdnes intervisie wil je zelf een actieve inbreng doen.

Intervisie is een gestructureerde vorm van leren onder gelijken.

  • Mensen gaan elkaar onderling raadplegen over werk gerelateerde cases.
  • Men maakt gebruik van een afgesproken structuur om rond die cases met elkaar in gesprek te gaan
  • Men loopt met elkaar een ervaringsgericht leerproces gericht op het ontvangen van concrete tips om te komen tot verbredend en verdiepend inzicht over het eigen professioneel handelen.
De deelnemers kunnen tot 14 dagen voor de sessie vragen of casussen bezorgen aan de organisator/spreker. De spreker tracht in de mate van het mogelijke de inhoud van de vorming af te stemmen op de tijdig bezorgde vragen/casussen van de aanwezige deelnemers.  

Je kunt deze vraag of vragen ingeven bij inschrijving, door de inschrijving aan te passen of door te e-mailen naar marleen.decuyper@katholiekonderwijs.vlaanderen.

Bijkomende info:

Minimum aantal deelnemers om door te laten gaan: 10

De spreker start de sessie op het hieronder vermelde uur. Vanaf een half uur vóór dit startuur is er onthaal voorzien.

Dit initiatief wordt Vlaanderenbreed georganiseerd voor leden van het Katholiek Onderwijs Vlaanderen.

Sessies: 1 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot 1 dag op voorhand inschrijven en tot 3 dagen op voorhand uitschrijven.
Bijdrage: 0,00 Euro
Lesgever: Decuyper Marleen
Berghmans Nele
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
DOd Hasselt (Afgelast)
Tulpinstraat 75
3500 Hasselt (Kaart)
  • Reeks 1: (Afgelast)
    • maandag 23 januari 2023 van 19:00 tot 22:00
DPCM (Afgelast)
Frederik de Merodestraat 18
2800 Mechelen (Kaart)
  • Reeks 2: (Afgelast)
    • dinsdag 24 januari 2023 van 19:00 tot 22:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.