Aanmelden




Laden…

Even geduld...

SUBPALG0LST210247-20 Leerondersteuning: Help! Mijn leerlingen hebben moeilijkheden met het zelfstandig uitvoeren van taken en opdrachten.

Hoe zorg je, als leraar, dat je leerlingen zelfstandig taken en opdrachten kunnen uitvoeren en zo optimaal tot leren en ontwikkelen kunnen komen? Welke leerstrategieën kan je hiervoor inzetten om hen te ondersteunen? Hoe kan je het beste uit iedere leerling halen?

Doelstellingen:
  • Je maakt kennis met directe instructie over leerstrategieën als een cruciale component voor krachtig leren leren met Zill vanuit het concept zelfregulerend leren.
  • Je proeft van de kansen die directe instructie over leerstrategieën bieden om te werken aan de 10 ontwikkelvelden van Zill.
  • Binnen een krachtige leeromgeving in fase 0 & 1 van het zorgcontinuüm ontdek je krachtige onderwijsarrangementen met betrekking tot directe instructie over leerstrategieën.
Doelgroep:
  •  Leraren kleuter- en lager onderwijs 

Enkel toegankelijk voor leden van Katholiek Onderwijs Vlaanderen

Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

“Een goede leraar zorgt voor effectieve onderwijsarrangementen op maat van hun leerlingen.” (Leerplan ZILL)
“Effectief leren: “Soms botst buikgevoel met wetenschap.” (Uit Klasse 2021)
“Kansen basisonderwijs leerpraktijk: leer- en ontwikkelingsgericht aanbod, feedback, kleuter- of leerlingevaluatie, leereffecten.” (Uit onderwijsspiegel 2021)

Dit zijn slechts enkele uitspraken/bevindingen die ons iets willen leren over wat werkt in onderwijs. Ze maken ons nieuwsgierig. Onze leerlingen voldoende leerkansen bieden en helpen groeien, is wat wij als leraar allemaal nastreven. Maar wat als je, ondanks enorme inspanningen, toch niet het verhoopte leereffect bereikt met je leerlingen? Waar en hoe kan inzetten op leerstrategieën dan toch echt het verschil maken voor je leerlingen? Welke impact heeft onze extra aandacht hiervoor op de manier waarop we onze kleuters/ leerlingen feedback geven of op onze kleuter -en leerlingevaluatie?
We nemen je graag mee op weg om samen te reflecteren op wat werkt en te ontdekken hoe inzetten op strategieën in onze klascontext daadwerkelijk het verschil kan maken. Hierbij leggen we uit wat het verschil is met de welbekende executieve functies en hoe deze zich tot elkaar verhouden.

Strategie en methode:

Voel je van harte welkom om deel te nemen aan onze digitale LEERSTRATEGIEËN-ONTDEKDAG die zowel voor jouw rol als leraar als voor jouw leerlingen het verschil kan maken.

Ervaar dit moment ook als een uitnodiging om je aan te sluiten bij ons lerend netwerk, als vervolgtraject van deze ontdekdag. Daar gaan we samen rond dit thema verder actief op pad om van elkaar te leren, elkaar te inspireren en samen nieuwe inzichten op te doen. Dit doen we doelgericht en volledig op maat van jouw eigen schoolcontext. Samen weten we meer.

Bijkomende info:

Na inschrijving ontvang je de link naar Zoom.

Sessies: 1 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot 4 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 0,00 Euro
Lesgever: Mullens Evi
Kerremans Julie
Boeckx Joke
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Online via een ZOOM-sessie (Inschrijven afgesloten)
(Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • woensdag 13 oktober 2021 van 14:00 tot 15:00
  • Reeks 2: (Voorbij)
    • donderdag 14 oktober 2021 van 12:15 tot 13:15
  • Reeks 3: (Voorbij)
    • maandag 15 november 2021 van 12:30 tot 13:30
  • Reeks 4: (Voorbij)
    • donderdag 25 november 2021 van 12:15 tot 13:15
Wachtlijst - Volzet? Schrijf je hier in!
(Kaart)
  • Reeks 5:
    Datum en Sessies nog niet gekend.
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.