Dit is een nascholing waarbij de inhoud volledig op maat van de school wordt gemaakt, in samenspraak met leraren, directie, de I2O-ondersteuners en de ICT-coördinator. Waar mogelijk wordt ook de pedagogisch begeleider betrokken.
Het traject duurt meestal een volledig schooljaar en bestaat uit:
- Intake met de directie, leraren NW en ICT-coördinator waar het project wordt toegelicht en een planning wordt opgemaakt voor het traject.
- Intake met de leraren NW waar verwachtingen en noden geconcretiseerd worden.
- De ondersteuningsmomenten werken in 3 fasen:
- Fase1: Sterke ondersteuning van de leraar bij implementatie van ICT-toepassing uit de nascholing, afhankelijk van noden.
- Fase2: Ondersteuning van de leraar bij het zelf aan de slag gaan met analoge toepassingen.
- Fase3: Leraren gaan aan de slag met andere toepassingen. Ondersteuning op vraag.
- Evaluatie van de klasimplementatie
- Indien gewenst ondersteuning bij overleg met collega’s/vakwerkgroep
Feedbackmoment met directie, leraren en ICT-coördinator