Aanmelden




Laden…

Even geduld...

8514D-M2 Binnen een winkelomgeving en een e-commerce omgeving klantgericht handelen

Doelstellingen:
  • Klantgerichtheid is het nieuwe codewoord. Een klant wil oprechte betrokkenheid voelen wanneer je hem iets verkoopt. Alles kan steeds goedkoper en sneller (internet). Hoe maak je de dag van vandaag dus nog het grote verschil? Oprecht kun je pas zijn als je helemaal in je kracht staat. En daar is zelfkennis voor nodig. Welke stijl heb jij zelf als commercieel medewerker en hoe  kun jij deze stijl optimaal gaan inzetten ten dienste van de klant maar ook in het voordeel van het bedrijf waar je voor werkt?
  • Een klacht is een cadeau…Vind jij dat ook echt? In deze training  leer je hoe je door het goed aanpakken van een klacht een klantenrelatie kunt versterken  zodat je elke klacht met een zelfzeker gevoel kunt behandelen en de klant de service kunt geven die hem zal laten terugkomen en positieve mond aan mond reclame maken.
  • Gericht aan de slag met deze kennis binnen de context van winkelbeheer en visual merchandising
  • Deze training voor leerkrachten heeft als doel hun inzicht in de eigen communicatieve vaardigheden en kennis van klantgerichtheid te vergroten en zodat zij op hun beurt de klantgerichtheid van hun leerlingen kunnen optimaliseren.
Doelgroep:

Leraren Winkelbeheer en etalage BSO (Retailmanagement en visual merchandising)

Aanbieder: Vlaams Verbond van het katholiek secundair onderwijs (VVKSO) i.s.m. Dienst Nascholing en Internationalisering (DNI) van het VSKO in samenwerking met Salesopleidingscentrum BLINC
Inhoud:
  • Klantgericht communiceren in diverse communicatieve situaties.
    • Genereren van commercieel denken en handelen
    • Denken vanuit de behoeften van de klant
    • Gepersonaliseerde service
    • Gerichte behoeftenanalyse binnen een winkelcontext
    • Gericht inzetten van zelfkennis en kennis klantentypes met oog op meerverkoop

 

  • In het bijzonder wordt er ook ingezoomd op het klantencontact in een winkel
    • Verschillende situaties vragen om een specifieke commerciële aanpak
    • Hoe zet ik mijn verkoopstalenten optimaal in?
    • Hoe zet in klantencontacten om in “contracten”?
    • Behoeftenanalyse
    • Omgaan met bezwaren (echte/valse)
    • Onderhandelingstechnieken
    • “It’s never too early to close"
      • waar leg ik de nadruk (RIO)
      • klant begeleiden in nemen van beslissing
      • waarom “er nog eens over nadenken” niet werkt
    • Optimale klantenservice

Service als tool voor meerverkoop

      • Inzetten van RIO om klanten nog efficiënter te helpen
  • Verdere uitdieping van de communicatieve vaardigheden van visual merchandisers
    • visual merchandising optimaal inzetten binnen sales
    • aanwezigheid in de winkel en perceptie van de klant
    • E-business
      • hoe herken ik mijn type klant a.d.h.v. mails
      • do’s en don’t binnen mailverkeer
      • hoe maak je het verschil binnen een virtuele omgeving
      • onzichtbaar maar niet overbodig
  • Soms gaat het niet zoals gehoopt en worden we geconfronteerd met een klacht. Een klacht is een geschenk, vind jij dat ook echt?
  • Klachtenbehandeling
      • K.A.D.O. – stappenplan om constructief om te gaan met klachten
      • Hoe gebruik ik een klacht als kans om mijn relatie te versterken
      • Omgaan met de emotionele ballon
      • Inzetten van RIO typologie tijdens een klachtenbehandeling
      • Ombuigen van moeilijke situaties
      • Optimale klantgerichtheid
        • Trainingsprogramma “Geef ze die augurk”
        • Hoe een kleine extra een groot verschil kan maken
        • Kies je attitude

Deze opleiding is doorspekt met tips en tricks op maat, praktische oefeningen en observatie in kleine groepjes.

Strategie en methode:

Er wordt gebruik gemaakt van de methodiek van gepersonaliseerd groepsleren, waardoor de leerkrachten gelijktijdig werken op het niveau van algemene onderhandelingstechnieken en -vaardigheden enerzijds, en hun persoonlijke stijl anderzijds. De deelnemers worden zich bewust van hun talenten en valkuilen, en leren er constructief mee omgaan. Ze krijgen technieken aangereikt die aansluiten bij hun persoonlijke stijl en leren deze gericht stretchen. Deze technieken zullen hen ook ondersteunen in omgang met collega’s, externen en vooral tijdens het samenwerken met de leerlingen

Bijkomende info:

“Voor het volgen van deze module bevelen we sterk aan ook in te schrijven voor module 1”

Powerpoint

  • Zelftest verkoperstype
  • Analyse klantentypes
  • Handouts train the teacher
  • Werkboek leerlingen

Dit initiatief wordt georganiseerd voor leden van het VSKO.

De modaliteiten voor deelname aan dit initiatief kunt u nalezen op www.nascholing.be onder de rubriek ‘info’ of rechtstreeks via deze link.

Sessies: 4 sessie(s)
Kwalificatie:

Nieuw

Voorwaarde:
Voor dit initiatief mogen maximum 3 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot 2 dagen op voorhand inschrijven en tot 5 dagen op voorhand uitschrijven.
Bijdrage: 120,00 Euro
Lesgever: Lesgever nog niet gekend .
Tytgadt Catherine
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Diocesane Pedagogische Begeleidingsdienst Bisdom Brugge (Inschrijven afgesloten)
Baron Ruzettelaan 435
8310 Assebroek (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • dinsdag 3 februari 2015 van 09:00 tot 16:00
    • woensdag 4 februari 2015 van 09:00 tot 16:00
Diocesane Pedagogische Begeleidingsdienst Bisdom Hasselt (Inschrijven afgesloten)
Tulpinstraat 75
3500 Hasselt (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • donderdag 5 februari 2015 van 09:00 tot 16:00
    • vrijdag 6 februari 2015 van 09:00 tot 16:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.