8514D-M3 Werken in team (Winkelbeheer en etalage BSO)
Doelstellingen:
Aanreiken van technieken en vaardigheden om deze competentie uit het leerplan op een interactieve manier met de leerlingen te ontwikkelen.
Doelgroep:
Leraren Winkelbeheer en etalage BSO (Retailmanagement en visual merchandising)
Aanbieder:
Vlaams Verbond van het katholiek secundair onderwijs (VVKSO) i.s.m. Dienst Nascholing en Internationalisering (DNI) van het VSKO in samenwerking met Salesopleidingscentrum BLINC
Inhoud:
- Leren om de individuele talenten optimaal in te zetten voor het team
- Analogie: samenwerking van ganzen
- Wat je samen doet, doe je beter
- Geven van constructieve feedback naar collega’s, leidinggevenden en klanten
- Omgaan met feedback
- feedback is geen kritiek!
- Wat doe je ermee?
- omgaan met autoriteit
- teamgericht denken en handelen
- Conflicthantering- en bemiddeling
- Deelnemen aan teamoverleg
- Omgaan met cultuurverschillen binnen een team
- Rollenspelen om technieken te integreren
- Leren begeleiden van rollenspelen en constructief geven van feedback
In het licht van “starten met leidinggeven” als assistent filliaalleider richten wij ook onze aandacht op:
Deelnemen aan teamoverleg.
- Een teamoverleg voorbereiden en leiden.
- Coachende gesprekstechnieken
- Leiding geven: wat is dat?
- Situationeel leidinggeven
- Hoe motiveer ik mijn medewerkers?
- Hoe instrueer ik mijn medewerkers?
- Hoe volg ik mijn medewerkers op?
- “What they see, is what you get”
Oefenen met realiteitsgebonden rollenspelen
Leren begeleiden van rollenspelen
Geven van constructieve feedback
Strategie en methode:
Er wordt gebruik gemaakt van de methodiek van gepersonaliseerd groepsleren, waardoor de leerkrachten gelijktijdig werken op het niveau van algemene technieken en vaardigheden enerzijds, en hun persoonlijke stijl anderzijds. De deelnemers worden zich bewust van hun talenten en valkuilen, en leren er constructief mee omgaan. Ze krijgen technieken aangereikt die aansluiten bij hun persoonlijke stijl en leren deze gericht stretchen. Deze technieken zullen hen ondersteunen in omgang met collega’s, externen en ookl tijdens het samenwerken met de leerlingen
Bijkomende info:
“Voor het volgen van deze module bevelen we sterk aan ook in te schrijven voor module 1”
De leraren ontvangen:
- Handouts van deze training
- Werkboek voor de leerlingen
Dit initiatief wordt georganiseerd voor leden van het VSKO.
De modaliteiten voor deelname aan dit initiatief kunt u nalezen op www.nascholing.be onder de rubriek ‘info’ of rechtstreeks via deze link.
|
Sessies:
2 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief mogen maximum 2 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot 2 dagen op voorhand inschrijven en tot 5 dagen op voorhand uitschrijven.
Bijdrage:
60,00 Euro
Lesgever:
Lesgever nog niet gekend .
Tytgadt Catherine
Contact:
Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Diocesane Pedagogische Begeleidingsdienst Bisdom Brugge
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Baron Ruzettelaan 435
8310
Assebroek
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- donderdag 12 maart 2015
van
09:00
tot
16:00
Diocesane Pedagogische Begeleidingsdienst Bisdom Hasselt
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Tulpinstraat 75
3500
Hasselt
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- dinsdag 10 maart 2015
van
09:00
tot
16:00