Aanmelden




Laden…

Even geduld...

83144-ME1-Ind2 Muzo-evenement in samenwerking met Koor & Stem

Doelstellingen:
  • In de praktijk werkvormen en methodieken ervaren welke kunnen bijdragen tot beter stemgebruik en beter zingen bij kinderen uit de lagere school.
  • Nadenken over krachtige verwerkingsopdrachten bij liedjes.
  • Ervaringen rond het aanleren van liedjes en bedenken van verwerkingsopdrachten bij liedjes met elkaar uitwisselen.
  • De opgedane ervaringen linken aan de doelen van beschouwen en creëren uit het leerplan muzische opvoeding.
  • Genieten van samen musiceren.
  • Genieten van de professionalisering in een cultuurhuis: theater, museum, …
Doelgroep:

Leerkrachten basisonderwijs - directeurs - pedagogische begeleiders

Aanbieder: Vlaams Verbond van het katholiek basisonderwijs (VVKBaO) i.s.m. Dienst Nascholing en Internationalisering (DNI) van het VSKO.
Inhoud:

Deze vormingen gaan door in een theater of museum. De deelnemers proeven er niet alleen de kunstzinnige omgeving, ze worden ook ondergedompeld in de wereld van de kunsten.

De samenwerking tussen de professionele educatieve medewerkers van het theater of museum (gidsen, docenten, educatief medewerkers) garandeert een krachtige leerervaring voor de aanwezigen. Vaste ingrediënten voor deze vormingen zijn:

  • Welkom
  • Duiding van de leerdoelen van de vorming + kennismaking met de missie van de gastheer.
  • Interactieve rondleiding of workshop door medewerkers van het cultuurhuis
  • Verdiepende reflectie vanuit de doelen op de toegepaste didactiek
  • Partnerwerk in de collectie: uitwerken doelgerichte muzische activiteiten
  • Toonmoment met uitwisseling van ideeën en reflectie

De ervaringen worden na elk lab gebundeld tot een dossier dat nadien door de deelnemers kan worden gedownload van de website.

Aanbod:

  • M.8.3 Muzo-Koor & Stem:      Do you like music?
    Zingen in de lagere school

donderdag 12 februari 2015

programma

09:00     Onthaal met koffie

09:30     Welkom en duiding van de vormingsdag

              Visie op kunst- en cultuureducatie en op de muzikale vorming van kinderen in de lagere school. (Koor&Stem, VVKBaO)

10:00     Workshop zingen met kinderen o.l.v. zangdocente An Meeusen. Met pianobegeleiding.

12:30     Middagpauze met gezamenlijke lunch

13:30     Leergesprek met reflectie op de ervaringen van de voormiddag

14:30     Opdracht in duo’s: krachtige verwerkingsopdrachten bij liedjes

15:30     Uitwisseling ervaringen tijdens toonmoment

16:00     Einde muzo-evenement

doelstellingen

  • In de praktijk werkvormen en methodieken ervaren welke kunnen bijdragen tot beter stemgebruik en beter zingen bij kinderen uit de lagere school.
  • Nadenken over krachtige verwerkingsopdrachten bij liedjes.
  • Ervaringen rond het aanleren van liedjes en bedenken van verwerkingsopdrachten bij liedjes met elkaar uitwisselen.
  • De opgedane ervaringen linken aan de doelen van beschouwen en creëren uit het leerplan muzische opvoeding.
  • Genieten van samen musiceren.
  • Genieten van de professionalisering in een cultuurhuis: theater, museum, …

 

Strategie en methode:

Interactieve sessie op basis van beleven, reflectie en uitproberen. Zeer praktijkgericht.

Bijkomende info:
  • Inschrijven kan tot 2 dagen voor de aanvang van de sessie.
  • In deze prijs is een middagmaal inbegrepen.

De modaliteiten voor deelname aan dit initiatief kunt u nalezen op www.nascholing.be onder de rubriek ‘info’ of rechtsreeks via deze link.

Dit initiatief wordt georganiseerd voor leden van VSKO.

Sessies: 2 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot en met dinsdag 10 februari 2015 in- en uitschrijven.
Bijdrage: 120,00 Euro
Lesgever: De Francesco Gabriella
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Stedelijke Academie Muziek, Woord en Dans Lier (Inschrijven afgesloten)
Gasthuisvest 50
2500 Lier (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • donderdag 12 februari 2015 van 09:00 tot 16:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.