Doelgroep:
leerkrachten Engels, Frans en Duits
Inhoud:
In deze navorming leer je hoe je stap voor stap taaltaken kan opstellen en hoe je leerplandoelen en het ERK kan integreren in de klas. Elk onderdeel van een taaltaak wordt uitvoerig besproken. Je leert taaltaken ontwerpen vanuit een authentieke taalsituatie en eigen materiaal verwerken tot een volwaardige taaltaak. Valide evaluatieroosters, conform aan het leerplan en op basis van het ERK, zorgen voor een kwaliteitsvolle resultaatsbepaling. De taaltaken worden volledig gescreend aan de hand van reflectie-instrumenten. Via een vragenronde krijg je de gelegenheid om met andere deelnemers ideeën uit te wisselen en knelpunten te bespreken. Ten slotte worden de taaltaken versterkt met een zelfreflectie instrument, een portfolio, waarin de sterktes en werkpunten aangetoond worden zodat gerichte feedback en remediëring mogelijk is.
Strategie en methode:
Via een sjabloon worden de taaltaken stap voor stap opgesteld. Er wordt in groepjes van 2 gewerkt, per taal of niveau.
Bijkomende info:
Voor deze sessie kan je individueel inschrijven maar ook met een team of een deel ervan.
We willen alle deelnemers vragen om hun eigen laptop mee te brengen.
Plaats en Data:
Pedagogische Begeleidingsdienst Regio Limburg
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Tulpinstraat 75
3500
Hasselt
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- maandag 9 oktober 2017
van
13:30
tot
16:30