Aanmelden




Laden…

Even geduld...

1819/07/06 Universal Apps

Doelstellingen:

Aan het eind van deze nascholing, kan je programma’s schrijven die op “alle” mogelijke platformen draaien (Windows, Android, iOS …)

Doelgroep:

Leerkrachten Toegepaste Informatica uit de studierichtingen Boekhouden-Informatica en Informaticabeheer

Aanbieder: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
Inhoud:

Binnen de cursussen “lagenmodel: praktisch”, “lagenmodel: databanken” en “efficiënt websites ontwikkelen” raakten we reeds vertrouwd met een aantal verschillende mogelijkheden om de presentation layer (de GUI) van onze toepassingen te ontwikkelen.

Naast websites, Windows Forms en WPF is er een nieuwe mogelijkheid: het ontwikkelen van Universal Apps met behulp van Xamarin. Op deze manier maken we op een eenvoudige manier toepassingen die uitvoerbaar zijn op zowel Windows, Android als iOS-toestellen.

Strategie en methode:

Via concrete klasklare toepassingen wordt de nieuwe leerstof aangebracht. Samen met de lesgever worden de toepassingen stap voor stap uitgewerkt waarbij de nodige duiding en achtergrondinformatie wordt meegegeven. Achteraf kan het geleerde ingeoefend worden aan de hand van bijkomende oefeningen. Er is voldoende kans om vragen te stellen en ervaringen uit te wisselen met collega’s.

Bijkomende info:
FacebookTwitter.jpg

Projectleider: Marc Van Acker (marc.vanacker@katholiekonderwijs.vlaanderen)

Wil je steeds op de hoogte blijven van de laatste nieuwtjes, ga dan naar onze facebookpagina Nascholing ICT of volg ons op Twitter @NascholingICT.

De modaliteiten van ICT voor deelname aan dit initiatief, kan je nalezen op www.nascholing.be.

Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot 7 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 240,00 Euro
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data: Voor dit initiatief zijn nog geen lesplaatsen bekend. Je kan dus nog niet inschrijven.
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.