Inhoud:
Als schoolleider word je geconfronteerd met een veelheid aan impulsen tot verandering en vernieuwing, zowel van binnen als van buiten de school. In deze sessies bekijken we hoe schoolontwikkeling kan vertrekken vanuit je schooleigen visie op kwaliteitszorg. Theoretische kaders rond het beleidsvoerend vermogen van scholen, informatiegebruik en veranderingsprocessen bij leerkrachten worden vertaald naar concrete praktijksituaties. Het leiden van schoolontwikkeling vraagt inzicht in de mechanismen die dit proces beïnvloeden op individueel niveau, op groepsniveau en op schoolniveau. Aan de hand van schooleigen voorbeelden concretiseren we hoe je hier als schoolleider kan op inspelen. Verder wordt gewerkt aan het opbouwen van een schoolidentiteit die richtinggevend en inspirerend is: hoe maak je kwaliteit binnen de katholieke dialoogschool concreet?
Plaats en Data:
Pedagogische Begeleidingsdienst Regio West-Vlaanderen
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Baron Ruzettelaan 435
8310
Assebroek
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- dinsdag 19 maart 2019
van
09:00
tot
16:00
- woensdag 22 mei 2019
van
09:00
tot
12:00