Inhoud:
Heel wat scholen voeren een beleid dat consequent vanuit hun pedagogisch project geïnspireerd wordt en o.a. sterk gericht is op de behoeften van hun leerlingen en hun personeel. Het is overigens een basisopdracht van elke katholieke basisschool om, vanuit een brede zorg, aan de ontplooiing van ieder kind te werken.
Scholen die goed omgaan met de kwaliteitscirkel GOK groeien in beleidsvoerend vermogen.
In deze sessie beogen we volgende doelstellingen:
- het verschil inzien tussen Zorg en GOK;
- inzien hoe men aan het gelijke onderwijskansenbeleid kan werken op school;
- uitingen van beleidsvoerend vermogen van een GOK - school kunnen herkennen;
- kunnen aangeven hoe het werken aan GOK leidt tot een verhoging van het beleidsvoerend vermogen van een school;
- kunnen aangeven welke interventies veeleer remmend werken op een verhoging van het beleidsvoerend vermogen;
- ervaren hoe werken met een casus de invloed van een directeur op het proces van beleidsvoering kan verduidelijken.
Plaats en Data:
Sint-Baafshuis
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Biezekapelstraat 2
9000
Gent
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- dinsdag 5 februari 2019
van
09:00
tot
12:00