Aanmelden




Laden…

Even geduld...

Woensdag 4 februari 2015

Plenaire lezing

Rol en plaats van het BuSO in een vernieuwd secundair onderwijs met het oog op een inclusieve samenleving
Theo Mardulier, departement onderwijs

Keuzewerkgroepen van 11.15 – 12.30 uur

  1. Voorstelling sjabloon verslag handelingsgericht diagnostisch traject met inbegrip van het ICF-kader
    Tine Gheysen, VCLB

  2. Type basisaanbod in OV3 (2 parallelsessies)
    Willy Claes en Lieve Van Soom, VVKBuO

  3. OV4, GON en Sticordimaatregelen
    Veronique Decock - VVKBuO en Wendy Vinck - VSKO

  4. Voorstelling ‘Blue assist’

    BlueAssist in de zelfstandigheidstraining van BuSo-scholen

    Het BlueAssist-icoon is een internationaal erkend icoon dan een houvast biedt aan mensen die het moeilijk hebben om een eenvoudige vraag te stellen aan een medeburger. Zij kunnen met behulp van BlueAssist, een eenvoudig hulpmiddel, een beroep doen op de goede burgerzin. Hoe ervoor zorgen dat BlueAssist ook een hefboom is voor de autonomie en sociale inclusie van onze scholieren?

    Ann Decorte, Lien De Bie en Geert Vandewalle, www.blueassist.eu

Plenaire lezing

Onderwijs slim organiseren
Tom Van Acker, Flander’s Synergy & praktijkgetuigenis van Gerrit Demolder, BuSO Sint Idesbald, Roeselare

Keuzewerkgroepen van 16.30 – 18 uur

  1. Scholen slim organiseren. Anders werken met goesting
    Tom Van Acker en Gerrit Demolder

  2. Innovatieve arbeidsorganisatie in BW De Oesterbank, Oostende
    Luc Rosseel, BW De Oesterbank - Oostende

  3. Hoe kijkt de VDAB naar inclusieve tewerkstelling en naar de verwezenlijking van het VN-Verdrag inzake rechten van personen met een handicap
    VDAB

  4. Voorstelling ‘Blue assist’

    BlueAssist in de zelfstandigheidstraining van BuSo-scholen

    Het BlueAssist-icoon is een internationaal erkend icoon dan een houvast biedt aan mensen die het moeilijk hebben om een eenvoudige vraag te stellen aan een medeburger. Zij kunnen met behulp van BlueAssist, een eenvoudig hulpmiddel, een beroep doen op de goede burgerzin. Hoe ervoor zorgen dat BlueAssist ook een hefboom is voor de autonomie en sociale inclusie van onze scholieren?

    Ann Decorte, Lien De Bie en Geert Vandewalle, www.blueassist.eu

  5. Voorstelling sjabloon verslag handelingsgericht diagnostisch traject met inbegrip van het ICF-kader
    Tine Gheysen, VCLB