VSK: Scholieren over evalueren: hoe krijg je punten?
Punten krijgen, hoe gaat dat op scholen? De Vlaamse Scholierenkoepel (VSK) vroeg het aan bijna 3000 scholieren. Welke evaluatiemethodes en –criteria gebruiken leerkrachten? Krijgen leerlingen feedback? Onaangekondigde toetsen, handig of net niet? En hoe zit het met huiswerk? Dat evalueren over heel wat gaat, was al snel duidelijk. Scholieren geven dan ook graag enkele belangrijke aandachtspunten mee. Maar VSK is even benieuwd naar wat het publiek over evalueren denkt.
DPB: Evalueren en evaluatiebeleid in je school
We proberen - aansluitend op de sessie van de Vlaamse Scholierenkoepel - concrete ondersteuning te bieden voor leraren die in scholen aan de slag willen met de aanbevelingen uit de VSK- enquête.
Op interactieve wijze exploreren we de drie fases in het evaluatieproces: de fase voorafgaand aan de evaluatie, het evalueren zelf en tot slot het feedback geven.
Ontwikkeling in Colruyt Group
Een inspirerende sessie over :
- hun visie op ontwikkeling
- hun visie op competentie –en talentmanagement
- enkele tools binnen de organisatie om medewerkers te laten groeien
“Om een plant te doen groeien moet je er niet aan zitten trekken. Maar geef hem goeie grond, genoeg ruimte en licht en hij groeit vanzelf.”
Naarmate onze mensen groeien, groeit ons bedrijf.