Aanmelden




Laden…

Even geduld...

 

Wil je samen met andere leerkrachten een eigen praktijkprobleem onder de loep nemen? Voel je je als directeur begraven onder een berg data en weet je niet wat je hier mee aan kan vangen? Vraag je je af hoe je onderzoek kan binnenbrengen op jouw school of in je werk? Misschien kan ons nascholingsaanbod je op weg zetten. We hebben een nascholingsaanbod ontwikkeld voor besturen, directies, leerkrachten, coördinatoren en andere. Er is geen specifieke voorkennis vereist. 

 

 “In het begin dacht ik, onderzoek doen en onderzoeksvragen stellen, dat is iets om alleen te doen achter je PC. Maar ik heb geleerd dat onderzoek doen levend is, dat het geen dor gebeuren is. Ik vond het boeiend om samen te zitten met mijn collega’s. Je gaat anders naar je werk en je praktijk kijken. Het is een kans om je praktijk een zwaai, een boost te geven.” (Evaluatie van een deelnemer).

 

Onze nascholingen staan open voor alle onderwijsniveaus (basisonderwijs, secundair onderwijs, buitengewoon onderwijs, volwassenenonderwijs). Het IDP-vervolgtraject staat enkel open voor teams uit het basisonderwijs. Op basis van een intakegesprek passen we de inhoud, werkvormen en thema's aan aan de schoolcontext.

 

BELEIDSTEAMS

LEERKRACHTEN

Kort traject:
Informatie uit Mijn Onderwijs / dataloep gebruiken in functie van het schoolbeleid

 

Intensief traject:
Met een datateam een schooleigen thema onderzoeken

 

Vorming voor besturen

Praktijkonderzoek:
In professionele leergemeenschappen de eigen lespraktijk onderzoeken

 

IDP-vervolgtraject:
IDP hanteren als hefboom voor datagebruik

 

IEDEREEN: STUDIEDAGEN

Basisvorming: De gereedschapskist van een onderzoekende professional

 

Verdiepende vorming: Naar een systematiek voor de toekomst