D.m.v. een intakegesprek met het zorgteam wordt de beginsituatie en de eigenheid van de betrokken school in kaart gebracht.
Sessie 1: een pedagogische studiedag met het ganse team.
We gaan met het schoolteam op zoek naar de zorgaccenten die zij op leerlingenniveau prioriteit willen geven. We bekijken welke competenties binnen het team noodzakelijk zijn om deze zorgaccenten voluit kansen te kunnen geven. In een derde beweging stellen we ons de vraag of ook externen ons hierbij kunnen ondersteunen.
Onze eigen christelijke verhalen reiken we aan om zowel de zorgaccenten als de competenties een eigen inkleuring te geven. We stellen ons de vraag hoe onze eigen inspiratiebron kan doorklinken binnen de dagdagelijkse zorg/GOKwerking van de school.
Tussentijdige evaluatie met het zorgteam.
Sessie 2: personeelsvergadering.
Het aanwezige zorg/GOKbeleid wordt vanuit van deze visie bevraagd. De krachten van het aanwezige zorg/GOKbeleid worden geborgen. Groeikansen worden besproken. Er wordt bepaald welke werkpunten prioritair aan bod dienen te komen.
Eindevaluatie met het zorgteam.