De aangeboden inhouden en werkmethoden zullen beantwoorden aan de actuele onderwijsinzichten, aan de verwachtingen van de deelnemers en aan de opdracht van elke directeur en van elk personeelslid om zijn taak te situeren binnen het kader van de identiteit van de school (SG) en het christelijk opvoedingsproject.
Het project wil een vorming aanbieden, bestaande uit 4 sessies voor directies of personeelsleden, waarin men met elkaar spreekt over de identiteit van de school en de inspiratiebronnen van het (eigen) leven en het werk op school met elkaar deelt. Op een wezenlijke manier wil het project de (christelijke) identiteit van de eigen school alsook de inspiratiebron(nen) voor het eigen werk en voor de school verkennen. Het project wil samen zoeken naar een antwoord op de vraag wat het christelijk geloof kan betekenen voor de identiteit van de school en voor de eigen functie, opdracht of vak op school. Tevens wil het project de deelnemers oefenen in het levensbeschouwelijk en/of identiteitsgesprek zodat zij, als ‘ankerpersonen’, in de toekomst de levensbeschouwelijke of de identiteitsdialoog met collega's en andere participanten van het schoolgebeuren – beter - kunnen aangaan.
De vier grote pijlers van het project zijn de cultuur van vandaag, het eigen leven en geloof van de deelnemers en vooral de wereld van de eigen school, waarin de deelnemers actief zijn. Inspiratie wordt aangeboden om vanuit de eigen beroepsspiritualiteit mee te werken aan de christelijke identiteit van de school.
De aangeboden inhouden en werkmethoden zullen beantwoorden aan de actuele onderwijsinzichten, aan de verwachtingen van de deelnemers en aan de opdracht van elke directeur en van elk personeelslid om zijn taak te situeren binnen het kader van de identiteit van de school (SG) en het christelijk opvoedingsproject.
Het project wil een vorming aanbieden, bestaande uit 4 sessies voor directies of personeelsleden, waarin men met elkaar spreekt over de identiteit van de school en de inspiratiebronnen van het (eigen) leven en het werk op school met elkaar deelt. Op een wezenlijke manier wil het project de (christelijke) identiteit van de eigen school alsook de inspiratiebron(nen) voor het eigen werk en voor de school verkennen. Het project wil samen zoeken naar een antwoord op de vraag wat het christelijk geloof kan betekenen voor de identiteit van de school en voor de eigen functie, opdracht of vak op school. Tevens wil het project de deelnemers oefenen in het levensbeschouwelijk en/of identiteitsgesprek zodat zij, als ‘ankerpersonen’, in de toekomst de levensbeschouwelijke of de identiteitsdialoog met collega's en andere participanten van het schoolgebeuren – beter - kunnen aangaan.
De vier grote pijlers van het project zijn de cultuur van vandaag, het eigen leven en geloof van de deelnemers en vooral de wereld van de eigen school, waarin de deelnemers actief zijn. Inspiratie wordt aangeboden om vanuit de eigen beroepsspiritualiteit mee te werken aan de christelijke identiteit van de school.