De module bestaat uit 2 sessies waarvoor men zich afzonderlijk kan inschrijven. De sessies zijn opgebouwd rond een aantal prangende vragen omtrent Frans in het basisonderwijs waarmee leerkrachten zitten:
Sessie 2: mondelinge vaardigheden en leuke werkvormen
- Help, mijn Frans is niet zo best. Wat nu?
- Op de cd van het handboek praten de acteurs zo snel, kan ik niet beter de luisterteksten zelf voorlezen?
- Hoe kan ik leuke werkvormen integreren zonder dat mijn leerstofplanning in het gedrang komt?
- Mogen de lln een spreekopdracht schriftelijk voorbereiden?
- Hoe evalueer ik de mondelinge vaardigheid van de leerlingen, en hoe organiseer ik dat?
- Hoe werk ik aan een leerlijn voor luisteren en spreken?
Bij het ‘beantwoorden’ van de vragen wordt telkens voldoende aandacht besteed aan een ruimer kader: vertrekkend vanuit het leerplan Frans van VVKBaO gaan we na, aan de hand van concrete voorbeelden en reflectie, hoe de visie op tweedetaalonderwijs in de 3de graad basisonderwijs optimaal naar de klaspraktijk kan vertaald worden.