Aanmelden




Laden…

Even geduld...

3/12/12-module 05 De competenties van een retailmedewerker: oefenmateriaal voor de klas rond klachtenbehandeling

Doelstellingen:

Oefenmateriaal aanreiken rond het thema ‘klachtenbehandeling’. Vertrekkende van een aantal cases wordt de aanpak van klachten behandeld.

Doelgroep:

Leraren derde graad Verkoop bso en derde graad Kantoor bso (Keuzemodule Retailmedewerker minor) van het Vlaams Verbond van het katholiek secundair onderwijs (VVKSO)

Aanbieder: Vlaams Verbond van het katholiek secundair onderwijs (VVKSO) i.s.m. Dienst Nascholing en Internationalisering (DNI) en Personeels- en Management Opleidingen vzw – UNIZO (PMO)
Inhoud:

Deze module gaat over de situaties waarin klanten al boos zijn of zelfs verbaal agressief.

Deze module sluit daarbij naadloos aan op de module rond de retailbox en gaat verder waar deze stopt.

In deze module vinden we eerst uit hoe klachten ontstaan en gaan we ook op zoek naar de best-practice (de LEO-techniek) in deze module oefenen we de LEO techniek in.

Vergeet niet:

  • “Een klacht is een cadeautje!”. Het gaat hierbij niet om gelijk hebben, maar om win/winnen!
  • Klachten goed afhandelen is leuk.
  • Wees geduldig, de juiste aanpak op het juiste moment, iedereen gelukkig!
  • De ander mag boos zijn, ik blijf kalm. Maar hoe?
  • Begrijpend luisteren naar de klacht.

Deze module sluit daarbij naadloos aan op de module rond de retailbox en gaat verder waar deze stopt.

In deze module vinden we eerst uit hoe klachten ontstaan en gaan we ook op zoek naar de best-practice (de LEO-techniek) in deze module oefenen we de LEO techniek in.

Vergeet niet:

  • “Een klacht is een cadeautje!”. Het gaat hierbij niet om gelijk hebben, maar om win/winnen!
  • Klachten goed afhandelen is leuk.
  • Wees geduldig, de juiste aanpak op het juiste moment, iedereen gelukkig!
  • De ander mag boos zijn, ik blijf kalm. Maar hoe?
  • Begrijpend luisteren naar de klacht.
Strategie en methode:

Het oefenmateriaal is vastgelegd op een DVD “Klachtenbehandeling modezaak “. De verschillende situaties van de DVD worden geanalyseerd.

Bijkomende info:

Lunchpakket meebrengen

Deze nascholing wordt georganiseerd voor leden van het VSKO.

De modaliteiten voor deelname aan dit initiatief kunt u nalezen op www.nascholing.be onder de rubriek ‘info’ of rechtstreeks via deze link.

Sessies: 2 sessie(s)
Kwalificatie:

Nieuw

Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot 7 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 10,00 Euro
Lesgever: Saenen Steven
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Diocesaan Secretariaat Katholiek Onderwijs (Inschrijven afgesloten)
Noorderlaan 108
2030 Antwerpen (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • maandag 14 januari 2013 van 09:00 tot 16:00
  • Reeks 2: (Voorbij)
    • vrijdag 18 januari 2013 van 09:00 tot 16:00
Nascholingsdienst PEDIC (Inschrijven afgesloten)
Coupure Rechts 314
9000 Gent (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • donderdag 17 januari 2013 van 09:00 tot 16:00
Diocesane Pedagogische Begeleidingsdienst Bisdom Hasselt (Inschrijven afgesloten)
Tulpinstraat 75
3500 Hasselt (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • dinsdag 22 januari 2013 van 09:00 tot 16:00
  • Reeks 2: (Voorbij)
    • donderdag 24 januari 2013 van 09:00 tot 16:00
Diocesane Pedagogische Begeleidingsdienst Aartsbisdom Mechelen-Brussel (Inschrijven afgesloten)
F. de Merodestraat 18
2800 Mechelen (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • maandag 21 januari 2013 van 09:00 tot 16:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.