De term beleidsvoerend vermogen wordt tegenwoordig veelvuldig in de mond genomen, maar wat houdt deze uitdrukking concreet in? Is het weer een zoveelste modetrend of kan je als directeur werkelijk meerwaarde halen uit de invulling van beleidsvoerend vermogen?
In deze interactieve werkwinkel gaan wij, als begeleiders van beleidsvoerend vermogen, met jullie aan de slag om samen na te denken over de vraag hoe je als directeur werk kan maken van een evenwichtige meerjarenplanning. De focus ligt hierbij op het zo concreet mogelijk werken aan de beleidskracht van je school.
In deze sessie wensen we de directeur mee te nemen in het stapsgewijze proces van kwaliteitsvol onderwijs. Hoe kan je vanuit prioriteitenbepaling werk maken van een evenwichtige en haalbare meerjarenplanning? Met welke elementen en criteria kan je in dit proces best rekening houden? Hoe kan het kader van beleidsvoerend
vermogen je helpen om doordacht een prioriteit onder de loep te nemen? Welke stappen kan je zetten om tot een actieplan te komen?
Doel van de sessie is handvatten aan te reiken die je als directeur kan toepassen in de eigen school. Aan de hand van kaders, kijkwijzers en werkvormen willen we op verschillende manieren jouw schoolse werking onder de loep nemen.