MTB-1 Klassikale remediëring technisch lezen
Doelstellingen:
- Je maakt kennis met de techniek van peer-tutoring, waarin de leerlingen elkaar begeleiden bij het lezen.
- Je leert op het gebied van technisch lezen te differentiëren zonder bepaalde groepen extra te viseren.
- Je leert bewust keuzes te maken die betrekking hebben op de ontwikkelingsdoelen voor Nederlands: lezen, luisteren, spreken, schrijven.
Doelgroep:
Leerkrachten eerste jaar secundair onderwijs, B-stroom & beleidsmedewerkers
Aanbieder:
DPB-OND Mechelen-Brussel
Inhoud:
Leerlingen in de B-stroom houden meestal niet van lezen. Daarbij komt het regelmatig voor dat de leerlingen nog niet functioneel geletterd zijn.
In deze module maak je kennis met een project dat leerlingen op een uitnodigende manier laat lezen.
Er zal eveneens aandacht besteed worden aan het testen van technisch lezen door middel van de Een-minuuttest (EMT) en de keuze van de boeken.
Strategie en methode:
Via de voorstelling van een concreet voorbeeld, zelf een project uitwerken
Bijkomende info:
Voor deze activiteit wordt gebruik gemaakt van de jarenlange expertise van BROSO.
Deze activiteit vindt plaats bij BROSO, Landsroemlaan 126 – derde etage 1083 GANSHOREN. Parkeren kan op de grote parking rond de basiliek (t.o.v. BROSO).
Sessies:
1 sessie(s)
Voorwaarde:
Voor dit initiatief kan je tot en met donderdag 4 oktober 2012 in- en uitschrijven.
Bijdrage:
10,00 Euro
Lesgever:
medewerkers van BROSO .
Contact:
Pedagogische begeleiding Katholiek Onderwijs Vlaanderen
secretariaat: +32 15 29 84 01 - nascholing.mb@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
BROSO
(Inschrijven afgesloten)
(Dichtstbijzijnde Lesplaats)
Landsroemlaan 126
1083
Ganshoren
(Kaart)
- Reeks
1:
(Voorbij)
- vrijdag 5 oktober 2012
van
09:30
tot
12:00