Dit is een nascholing waarbij de inhoud volledig op maat van de school wordt gemaakt, in samenspraak met leraren, directie, de I2O-ondersteuners en de ICT-coördinator. Waar mogelijk wordt ook de pedagogisch begeleider betrokken.
Het traject duurt meestal een volledig schooljaar en bestaat uit:
- · Intake met de directie, leraren NW en ICT-coördinator waar het project wordt toegelicht en een planning wordt opgemaakt voor het traject.
- · Intake met de leraren NW waar verwachtingen en noden geconcretiseerd worden.
- · De ondersteuningsmomenten werken in 3 fasen:
- o Fase 1: Sterke ondersteuning van de leraar bij implementatie van ICT-toepassing uit de nascholing, afhankelijk van noden.
- o Fase 2: Ondersteuning van de leraar bij het zelf aan de slag gaan met analoge toepassingen.
- o Fase 3: Leraren gaan aan de slag met andere toepassingen. Ondersteuning op vraag.
- · Evaluatie van de klasimplementatie
- · Indien gewenst ondersteuning bij overleg met collega’s/vakwerkgroep
Feedbackmoment met directie, leraren en ICT-coördinator