Aanmelden




Laden…

Even geduld...

83123-CO2-Ind CO2-Breien aan de rode draad

Doelstellingen:
  • Nadenken over beleidsvoering met het oog te komen tot een leerlijn binnen muzische opvoeding.
  • Scenario’s en instrumenten verkennen die kunnen helpen om een leerlijn muzo te realiseren binnen de school.
Doelgroep:
  • Directeurs en kernteams basisonderwijs
  • Gangmakers muzo
  • Pedagogisch begeleiders basisonderwijs
Aanbieder: Vlaams Verbond van het katholiek basisonderwijs (VVKBaO) i.s.m. Dienst Nascholing en Internationalisering (DNI) van het VSKO.
Inhoud:

De deelnemers bespreken hun ervaring in verband met het uittekenen van leerlijnen voor andere leergebieden.

De sessieleider stelt een aantal scenario’s en een model van leerlijn voor aan de deelnemers. Daarbij wordt ingezoomd op de vier pijlers van een leerlijn:

  • de gemeenschappelijke visie op muzische opvoeding,
  • de horizontale en verticale samenhang doorheen de doelstellingen van het leerplan,
  • de consecutieve opbouw van het muzische aanbod doorheen de basisschool,
  • de omgang met de leerlijn in de dagelijkse praktijk.

Bij elk van die pijlers wordt nagegaan hoe je ze kan bereiken en hoe je erop kan oefenen. De deelnemers proberen modellen en procedures uit die ze bij het eigen team kunnen gebruiken.

Er worden ook suggesties gedaan over het dagelijks gebruik van de leerlijn in samenhang met agenda en andere planningsdocumenten.

Strategie en methode:

Interactieve sessie ondersteund met PP en syllabus.

Bijkomende info:

De deelnemers brengen mee:

  • Leerplan Muzische Opvoeding VVKBaO (Algemeen deel + deelleerplannen)
  • Praktijkmap bij het Leerplan Muzische Opvoeding, VVKBaO. (Indien in het bezit!)
  • Model van leerlijn op basis van de doelen uit het leerplan.*
  • Mijn Muzenplu, overzicht voor de bevraging van de beginsituatie rond het muzische aanbod.*

(*Te downloaden van www.vvkbao.be, ped. didactisch, leergebieden, muz. opv., overzicht, een leerlin muz. opvoeding doorheen de basisschool vanuit doelen. Afdrukken in kleur!)

Inschrijven kan tot 5 dagen voor de dag waarop de sessie doorgaat. Toch graag inschrijven vóór 30 juni 2012.

GRATIS voor directie en kernteamleden van scholen die inschreven voor MT2 De Rode draad (max. 5/school).

De modaliteiten voor deelname aan dit initiatief kunt u nalezen op www.nascholing.be onder de rubriek ‘info’ of rechtstreeks via deze link.

Sessies: 1 sessie(s)
Kwalificatie:

Coachingsessie

Voorwaarde:

Werk willen maken van de implementatie van het leerplan muzische opvoeding en van het realiseren van een leerlijn


Voor dit initiatief mogen maximum 5 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot 3 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 65,00 Euro
Lesgever: De Ruysscher Kris
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Diocesaan Onderwijsbureau (Inschrijven afgesloten)
Marialand 31
9000 Gent (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • woensdag 26 september 2012 van 09:00 tot 13:00
Diocesane Pedagogische Begeleidingsdienst Aartsbisdom Mechelen-Brussel (Inschrijven afgesloten)
F. de Merodestraat 18
2800 Mechelen (Kaart)
  • Reeks 1: (Voorbij)
    • maandag 1 oktober 2012 van 09:00 tot 13:00
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.