Aanmelden




Laden…

Even geduld...

83123-MT3.4-Team MT3.4-Muzo-twin: krachtige thematische muzo vanuit Wero

Doelstellingen:
  • Inzicht verwerven in de didactische kringloop: thema, onderwerp, doelstelling + leerinteresse kinderen, activiteit, evaluatie.
  • Inzicht verwerven in brainstormen met kinderen.
  • Werkvormen verkennen om met kinderen te brainstormen.
  • Een wero-thema muzisch verdiepen via brainstorm (verzamelen en selecteren).
  • Een leerinhoud afbakenen op basis van de criteria leerling en leerplan.
  • Bij een specifieke leerinhoud (een onderwerp) gericht doelen selecteren uit de leerlijn muzo.
  • Bij concrete doelen effectieve activiteiten bedenken die bijdragen tot het realiseren van de doelstelling.
  • Doelgericht werken binnen muzo inoefenen.
  • Een thema muzisch uitwerken met aandacht voor de verschillende muzische domeinen.
  • Nadenken over de evaluatie van de vooropgestelde doelen.
Doelgroep:

Schoolteams basisonderwijs

Aanbieder: Vlaams Verbond van het katholiek basisonderwijs (VVKBaO) i.s.m. Dienst Nascholing en Internationalisering (DNI) van het VSKO.
Inhoud:

Het Muzo-twin-traject bestaat uit twee begeleide werksessies waarbij visieontwikkeling en concreet werk hand in hand gaan.

Sessie 1: van inhoud naar activiteit

De sessie is opgebouwd rond de volgende stappen

  • Brainstormen met kinderen: werkvormen voor het verdiepen van inhouden bij  thema’s
  • Brainstormen: de kunst van verzamelen en selecteren: visieontwikkeling
  • Oefenen op het selecteren van doelen bij een thema.
  • Oefenen op het kiezen van een gepast onderwijsaanbod bij doelen.

Tussen sessie 1 en 2 is er een taak voor de deelnemers:

  • ontwikkelen van een brainstormfiche
  • voortaak bij sessie 2

 Sessie 2: de handjes op de tafel (uitwerken muzisch jaarthema)

De tweede sessie wordt een begeleide werksessie. De sessie wordt opgebouwd rond 5 fasen:

  • inspiratie: input door nascholer: voorstelling project ‘De handjes op de tafel’
  • actualisatie: brainstorm in duo’s rond thema’s (toepassing inhouden vorige sessie)
  • conceptualisering: selectie van doelen en onderwijsaanbod bij een thema, uitwerking van eerste ideeën
  • planning: afspraken rond verdere uitwerking van het jaarthema
  • reflectie: op het einde van de sessie is er een duiding bij het eigen leertraject: explicitering van de didactische kringloop van inhoud naar activiteit.
Strategie en methode:

Interactief traject waarbij wero-inhouden ook muzisch worden geëxploreerd.

Bijkomende info:
  • Bij inschrijving drie voorkeurdata opgeven voor elke sessie. Eerste sessie bij voorkeur een studiedag. Tweede sessie kan als studiedag op als pv (3uur!!) Tussen beide sessies minstens 5 weken tijd voorzien. Bevestiging van de definitieve data volgt in juni.
  • Graag inschrijven vóór 31 mei 2012.
  • Aantal sessies: 2 sessie van 3 uur.
  • Bijdrage per inschrijving:
    • Traject: €1 140 t/m 25 deelnemers, €1 250 vanaf 26 deelnemers

De modaliteiten voor deelname aan dit initiatief kunt u nalezen op www.nascholing.be onder de rubriek ‘info’ of rechtstreeks via deze link.


Deze module is Teamgericht. Je kan dus niet individueel inschrijven maar enkel als team.
Sessies: 2 sessie(s)
Kwalificatie:

Herneming + verdieping van ‘De handjes op de tafel’

Voorwaarde:
Voor dit initiatief moeten minimum 5 en mogen maximum 40 deelnemer(s) per school, scholengemeenschap, instelling, bestuur of organisatie ingeschreven worden.
Voor dit initiatief kan je tot 14 dagen op voorhand in- en uitschrijven.
Bijdrage: 1140,00 Euro
Deze module is teamgericht. De bijdrage is per team.
Contact: Katholiek Onderwijs Vlaanderen
info nascholingsprojecten: +32 2 507 07 80 - nascholing@katholiekonderwijs.vlaanderen
Plaats en Data:
Eigen school (Volzet)
(Kaart)
  • Reeks 1: (Volzet)
    Datum en Sessies nog niet gekend.
Ben je zeker da je

Geef aub. de datum van uitdiensttreding mee.